SAŠA BILIĆ ZA DIREKTNO:

APIS IT bit će pokretač digitalne transformacije javne uprave

Autor

Marja Čolak

U narednih nekoliko mjeseci APIS IT će u suradnji s Ministarstvom uprave implementirati i komercijalno staviti u upotrebu tijelima državne uprave informacijsku infrastrukturu za Centar dijeljenih usluga čime će se dramatično ubrzati implementacija horizontalnih aplikacija u tijelima državne uprave koje prate svima zajedničke poslovne procese, poboljšati proces odlučivanja i dodati nove usluge, na korist javnom sektoru, a tako posljedično i građanima.

09.05.2018. u 11:23
Ispiši članak

U zagrebačkom hotelu Westin u utorak, 8. svibnja održana je konferencija „Državno, a efikasno: upravljanje državnom imovinom u Republici Hrvatskoj – zapreke i izazovi“ u organizaciji poslovnog tjednika Lider i Centra za istraživanje i razvoj upravljanja.

Među govornicima na konferenciji bili su ministar državne imovine Goran Marić, Marko Ćosić, član Uprave HEP-a, Zlatko Hodak, predsjednik Uprave Narodnih novina, Krunoslav Jakupčić, predsjednik Uprave Hrvatskih šuma, Zvonimir Samodol, predsjednik Uprave Hrvatskog kreditnog osiguranja, Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta, Tomislav Vuić, predsjednik Uprave HPB-a, Vlado Bagarić, direktor Hrvatske kontrole zračne plovidbe, Mate Botica, direktor Odašiljača i veza, Dražen Čović, predsjednik Uprave Fine, Ivo Markotić, bivši predsjednik Uprave Badela 1862, Mario Musa, predsjednik Uprave Hrvatske lutrije.

Jedan od izlagača, u sklopu panel diskusije Razvojni procesi i inovativnost u tvrtkama u pretežno državnom vlasništvu,bio je i predsjednik Uprave APIS IT-a Saša Bilić, s kojim smo ekskluzivno razgovarali.

Prije svega, kakva je uloga APIS IT-a u modernizaciji javne uprave?

"APIS IT ima iskustvo od preko 50 godina u dimenzioniranju, kreiranju i održavanju kompleksnih državnih informacijskih sustava. Kroz tih 50 godina skupili smo značajno iskustvo u poznavanju tehnološke podloge kao i specifičnih poslovnih procesa državne uprave, a taj kapital svakako želimo i namjeravamo uložiti u daljnji razvoj državne informacijske infrastrukture. Jedan od glavnih projekata koji je pred nama je implementacija i daljnji razvoj projekta Centra dijeljenih usluga ili popularno nazvano 'državni cloud', gdje je APIS IT glavni partner Ministarstvu uprave i Središnjem državnom uredu za razvoj digitalnog društva. U narednih nekoliko mjeseci APIS IT će tako implementirati i komercijalno staviti u upotrebu svim našim dionicima, prvenstveno tijelima državne uprave, informacijsku infrastrukturu čime će se dramatično ubrzati implementacija horizontalnih aplikacija u tijelima državne uprave koje prate svima zajedničke poslovne procese, poboljšati proces odlučivanja i dodati nove usluge, kako na korist javnom sektoru, tako posljedično i građanima. Implementaciju tog projekta vidimo kao prvi i najznačajniji korak prema ulozi jednog od predvodnika i pokretača digitalne transformacije javne uprave za što APIS IT ima ljudskih, infrastrukturnih i financijskih potencijala".

Kakva su ograničenja koje državno vlasništvo nameće u privlačenju najboljih s tržišta rada? S čime se suočavate?

"Određena ograničenja postoje u smislu propisanog postupka zapošljavanja i tu možemo govoriti da smo možda donekle nefleksibilni. Međutim, moje iskustvo u prethodnih šest mjeseci pokazalo je da smo itekako sposobni privući kompetentan kadar i iz realnog sektora. Rekao bih da je posrijedi spoj nekoliko faktora jer uz konkurentna primanja i mogućnost nagrađivanja svojim zaposlenicima nudimo priliku za edukacije i dodatni razvoj, a kao bitnu prednost izdvojio bih i izazovne i kompleksne projekte koji sami po sebi imaju motivacijsku vrijednost jer nude priliku za kontinuirani rast i razvoj".

Kako stojite kada su u pitanju inovacije u državnim poduzećima i APIS IT-u? Koliko je tu prostora i spremnosti za inovacije?

"Mi prostor za inovacije tražimo i nalazimo svaki dan, jer to ne shvaćamo nužno kao „veliki prasak“ nego kao niz često puta malih koraka kojima postižemo uštede ili uvodimo učinkovitiji način za upravljanje informacijskom infrastrukturom, unaprjeđujemo razvoj za nove aplikacije ili poboljšavamo poslovne procese kod naših korisnika. Time se moje kolegice i kolege bavi svaki dan, a mi gradimo sustav koji ih potiče i nagrađuje za inovativnost. Evo, mogu vam dati primjer gdje su kolege s nekoliko zahvata u našoj infrastrukturi postigli dramatične uštede kako u trošku infrastrukture, tako i u trošku električne energije. Ne treba se sramiti i reći da ne izmišljamo toplu vodu i da preuzimamo primjere dobrih praksi iz drugih IT kompanija, pratimo što se radi u Europi i surađujemo s nizom europskih tvrtki sličnog ustroja i opsega poslova u razmjeni iskustava unutar EURITAS-a, mreže europskih pružatelja usluga u javnom sektoru".

Lani je imenovana nova Uprava. Kakvi su rezultati postignuti pod novom upravom u usporedbi s nekim ranijim mandatima?

"Za razliku od 2016. godine, APIS IT je prethodnu, 2017. godinu završio sa solidnom dobiti, o točnim brojkama ne bih javno govorio prije nego što s njima izađemo pred osnivače i vlasnike. Završio je i s rastom prihoda, započetom konsolidacijom poslovanja, optimizacijom i uštedama koje smo napravili na troškovnoj strani. U odnosu na prethodno razdoblje povećali smo broj zaposlenika i stručnih edukacija, doveli značajan broj kompetentnih i iskusnih ljudi, kojima smo ojačali naš tim i kompetencije. Uz već spomenuti projekt Centra dijeljenih usluga za koji smo potpisali sporazum s Ministarstvom uprave, pred potpisom smo nekoliko velikih sporazuma s našim najvećim dionicima - Ministarstvom financija i Gradom Zagrebom. Na temelju svega toga, mogu reći da je jako puno napravljeno u osiguranju daljnjeg kontinuiteta poslovanja tvrtke. Uz tročlanu Upravu koja odlično funkcionira i sve odluke bitne za poslovanje društva donosi jednoglasno, imamo i odličnu suradnju sa Skupštinom, Nadzornim odborom i Radničkim vijećem, tako da vrlo pozitivno gledam na nastavak svog osobnog mandata, mandata ove Uprave i buduće poslovanje APIS IT-a". 

Neke planove za budućnost jeste spomenuli, možda još nešto posebno što biste izdvojili, neke europske projekte?

"Pred APIS IT-om je vrlo značajno investicijsko razdoblje. Planiramo značajne zahvate u obnavljanju naše infrastrukture, digitalizaciji vlastitog poslovanja, uređenju zgrade da zadovolji svim uvjetima za podatkovne centre, osiguranju poslovne neprekidnosti, odnosno business continuity-a, disaster recovery-a, razvoja novih aplikativnih sustava, prvenstveno za Poreznu upravu. Osim CDU-a, s Ministarstvom uprave i Središnjim državnim uredom za razvoj digitalnog društva razgovaramo i o sudjelovanju APIS IT-a u dodatnim razvojnim projektima u Hrvatskoj - od sustava upravljanja ljudskim resursima (HRM) do modernizacije registra državne imovine, portala otvorenih podataka...".

Registar državne imovine - to je jako zanimljivo. Kada bi to moglo biti gotovo?

"Ne bih još izlazio s nekim konkretnim detaljima jer se ove godine tek pokreće pravni okvir i mi nismo jedini dionici. No, APIS je potpuno spreman i sposoban suočiti se i s takvim zahtjevnim projektom, a vjerujem da ćete prve rezultate moći vidjeti već sljedeće godine".

S vremena na vrijeme se zbog tanke saborske većine spomenu i potencijalni izvanredni izbori. APIS je tijelo koje tu ima važnu ulogu. Biste li bili spremni da se dogode uskoro izbori?

"Bez ikakve namjere da komentiram takvu mogućnost, mogu samo reći da je APIS IT apsolutno spreman podržati izbore i u hipotetskom slučaju da se raspišu sutra. Mi kao tvrtka od strateškog interesa za ovu zemlju u svakom trenutku raspolažemo s potrebnim ljudskim i tehničkim resursima za provođenje takvog projekta, što izbori za nas u organizacijskom smislu znače. Želim i jasno reći da, unatoč nekim napisima, projekt poput izbora ne ovisi o pojedincima i jednom čovjeku, on uvijek predstavlja zbroj iskustva cijelog tima i resursa nas kao tvrtke koja je razvila cijeli niz aplikacija za praćenje izbornog procesa i redovno održava registar birača. Zbog toga imam potrebu još jednom naglasiti da ćemo svoju spremnost i sposobnost potvrditi na sljedećim izborima, kad god oni bili".

 

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.