PRIPAZITE
Ako ste kupili automobil koji je ovo godište, najveći je rizik da je kilometraža lažirana
Prilikom kupnje relativno novog automobila, vozači obično očekuju da će ga koristiti sljedećih nekoliko godina bez brige.
Uvriježeno je mišljenje da se prevare s brojačem kilometara odnose samo na starija vozila, no istraživanje tvrtke za podatke o automobilima carVertical u Hrvatskoj dokazuje da je to mit: čak i pet godina stari automobili imaju lažiranu kilometražu, a značajan dio njih također skriva povijest prometnih nesreća.
Iako se kilometraža rjeđe lažira na novijim automobilima, kupci bi trebali ostati oprezni. Analiza podataka o prevarama s kilometražom u Hrvatskoj za automobile proizvedene između 2005. i 2020. godine otkrila je da su najrizičnija vozila bila iz 2005. godine, budući da je 8,2 posto svih modela imalo izmijenjena očitanja brojača kilometara.
Iako se na novijim automobilima kilometraža rjeđe lažira, i oni su pogođeni: među svim vozilima proizvedenim u 2018. godini, 1,6 posto imalo je lažiranu kilometražu, 2019. – 0,8 posto, a 2020. – 0,9 posto. Automobil s vraćenim brojačem kilometara uvijek vrijedi manje, što znači da vozači riskiraju preplatiti prilikom kupnje takvih vozila. Što je automobil skuplji, to su veći financijski gubici za novog vlasnika.

FOTO: Pixabay
Kilometraža u prosjeku smanjena za 94.300 kilometara
Za modele iz 2005. godine, kilometraža je smanjena u prosjeku za 94.300 kilometara. To je najviša brojka u istraživanju. Međutim, i na novijim automobilima vraćeno je na tisuće kilometara. Na primjer, na vozilima proizvedenim 2019. godine kilometraža je vraćena u prosjeku 71.800 kilometara, dok je na modelima iz 2020. godine vraćeno 33.700 kilometara, što pokazuje da kupci trebaju biti oprezni bez obzira na starost automobila.
Imajući to na umu, kupci rabljenih automobila uvijek bi trebali poduzeti dodatne korake kada razmišljaju o novoj kupnji. Važno je znati da neki nepošteni prodavači češće smanjuju kilometražu, ali je ne smanjuju ispod brojki zabilježenih u MOT certifikatima ili službenim registrima. Međutim, čak i ako je prethodni vlasnik održavao očitanja brojača kilometara relativno niskima, druge komponente automobila mogu otkriti stvarnu kilometražu.

FOTO: Josko Ponos/ CROPIX
Vozila koja su najviše sudjelovala u prometnim nesrećama
Istraživanje je također otkrilo da su u Hrvatskoj automobili proizvedeni između 2009. i 2015. pretrpjeli najviše oštećenja: 63–67 posto svih vozila iz tog razdoblja provjerenih na carVerticalu imalo je zapise o prometnim nesrećama.
Čak 30 posto vozača najradije kupuje ovaj automobil: Prostran je i lako se može prodati
Međutim, noviji automobili također su često sudjelovali u prometnim nesrećama: među svim vozilima iz 2018. godine, 51 posto je imalo zapise o oštećenjima, iz 2019. – 45,1 posto, a iz 2020. – 38,9 posto. Vrijednost štete kod novijih automobila znatno je veća zbog skupih dijelova i naprednih tehnologija. Dok je prosječni trošak popravka modela iz 2005. iznosio 1.900 eura, za modele iz 2015. dosegao je 3200 eura, a za modele iz 2020. – 4000 eura.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.