LIBERALNA KAPITALISTICA

Obilježili smo pobjedu, a pred porazima zatvaramo oči - Croatia Airlines, HŽ, Petrokemija, Uljanik… nastavi niz

Sjećate li se nacionalne euforije? One nogometne. Ono kad je sve bilo moguće, brzo, efikasno, bez puno pitanja. Hrvatski tim je u Rusiji pobjeđivao, a domovina je počela pokazivati što sve može. Nema da fali. Po Francuze je u Moskvu doletio Air France, a po naše Croatia Airlines. Mala, siromašna zemlja s jugoistoka Europe s kojeg još nikad ni jedna zemlja nije igrala finale svjetskog nogometnog prvenstva pokazala je da ima i aviokompaniju.

07.08.2018. u 08:57
Ispiši članak

Bilo je to relativno jednostavno, rep Airbusa 319 uobičajeno "nakockičan", ali ne bi mi bili mi da u Croatia Airlinesu nisu na trupu aviona ispisali "Bravo Vatreni". Imaju u Parizu vodene topove za doček, imamo i u Zagrebu. I Mig-ovi su letjeli. Pretpostavka da tog srpanjskog ponedjeljka ne bi bilo moguće naći pilota Croatia Airlinesa koji bi odbio odletjeti u Moskvu je vjerojatno točna. Zamislite kako bi to užasno izgledalo da su nogometaši sletjeli u Zagreb u nečemu na čemu piše "Lufthansa" ili "Turkish Airlines" ili "Dubai, nešto nešto". Sve je moralo biti savršeno jer je uspjeh bio savršen.

Međutim, euforična savršenstva kratko traju. Piloti, stjuardese i mehaničari Croatia Airlinesa obnavljaju svoje prijetnje štrajkom. Namjerili su i poznato je to već dugo štrajkati u onom trenutku sezone u kojem mogu polučiti najveću štetu. Glavni razlog? U šumi nabrajanja svih zahtjeva dijela sindikata, uz protivljenje štrajku drugog dijela sindikata te uz vijesti da bi svaki dan štrajka mogao uzrokovati trošak od 800 tisuća eura i prouzročiti neugodnosti za sedam tisuća putnika svaki dan nedovoljno glasno se spominje da oni štrajkaju uglavnom zbog kadrovskog pitanja. Predsjednika uprave. Ovaj aktualni je dva puta imenovan na po šest mjeseci mandata. Kolektivni ugovor je odbijen. Lani su u ime povećanja temeljnog kapitala kompanije i ulaganja u obnovu avionskih motora prodani jutarnji slotovi (pravo slijetanja) na londonski Heathrow.

Time je neupitno smanjena vrijednost kompanije, ali u nedostatku boljeg rješenja omogućeno je njezino trajanje još neko vrijeme. Zanimljiva je to dilema – što će ti slotovi ako avio kompanija nema čime održavati avione, što će ti održavani avioni ako nemaju mogućnost slijetanja na tražene destinacije? Pa su se odlučili za neko srednje rješenje kako bi zadržali dovoljno i jednog i drugog te još malo trajali. Dok ne nađu Croatia Airlinesu strateškog partnera. Valjda isto kao što su ga našli Uljaniku. Valjda isto kao što ga misle naći Petrokemiji. Valjda isto kao što su ga našli INA-i, što je nije dobro niti spominjati. Hrvatske željeznice također je preporučljivo preskočiti. Kada kupite kartu za vlak na šalteru će vam reći da najčešće na toj liniji zbog nekog problema s vlakom ili prugom vozi – autobus.

Neozbiljno je nabrajati poraze u tjednu obilježavanja još jedne godišnjice pobjede. Ostat ćemo bez Croatia Airlinesa?

Kad se potroši imovina kompanije na održavanje trajanja kompanije čista ekonomska računica bi zaista mogla pokazati da nema više potrebe za njezinim trajanjem. Čekam da netko slavodobitno kaže kako će i letovi Zagreb - Dubrovnik - Zagreb postati bespredmetni kad se dovrši Pelješki most.

Nažalost, politička svita koja je paradirala na obilježavanju Dana pobjede (i njihovi nedavni prethodnici) zaslužila je da joj se na nos utrljaju svi kronični hrvatski porazi.

Preziremo li pilote, stjuardese i mehaničare Croatia Airlinesa zato što žele štrajkati usred sezone ili ih podržavamo? Ili nas nije briga? Bit će ovo zadnje. Ali da je kojim slučajem svaki pilot Croatia Airlinesa odbio letjeti onog srpanjskog ponedjeljka u Moskvu i iz Moskve – e, time bi se zauvijek zamjerili naciji. Bitno je da su letjeli tada, više ne moraju.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.