(GEO)POLITIČKI OBJEKTIV

Nedavni prijedlozi u EU jasno pokazuju da živimo u antikršćanskom društvu u kojem nema mjesta za Božić

Proslavili smo još jedan Božić, najradosniji kršćanski blagdan čija je svetkovina ustanovljena da bi se proslavila uspomena vremenitog rođenja Isusa Krista. Kao što nas uči Veliki katekizam Pija X., okolnostima svog rođenja Isus nas uči odricati se svjetskih taština, a cijeniti siromaštvo i patnje. Isus, gospodar povijesti i svega stvorenog, nije se radio u izobilju kraljevske palače, nego u priprostoj betlehemskoj štalici. Isusa nisu prvi vidjeli svjetski moćnici, nego obični pastiri.

26.12.2021. u 22:41
Ispiši članak

"Isus Krist, trajni lik Božji, / nije se kao plijena držao / svoje jednakosti s Bogom, / nego sam sebe 'oplijeni' / uzevši lik sluge, / postavši ljudima sličan: / obličjem čovjeku nalik, / ponizi sam sebe, / poslušan do smrti, / smrti na križu", (Fil 2,6-8). Isusovo rođenje u običnoj štalici čini smiješnim i neozbiljnim sve ljudske taštine, ega i napuhavanja.

Okupljati sve vjernike

I ovaj Božić dočekali smo u vremenu neizvjesnosti i velikih društvenih polarizacija vezanih uz cijepljenje i korona mjere. Pojedini mediji kao da se natječu u huškanju oporbenih strana umjesto da se nastoji pronaći racionalno rješenje. Isus je taj koji poziva na zajedništvo i solidarnost. Duh Sveti ujedinjuje, a sotona je taj koji razdvaja. Isusova Katolička crkva, osobito u ovakvim vremenima, ima zadatak okupljati sve vjernike, bez obzira na njihov "epidemiološki status".

Na mnogim mjestima u Svetome pismu, u različitim kontekstima, stoji poruka: "Ne boj se". U vremenima kad je kršćanstvo predstavljalo samorazumljivi dominantni vrijednosni sustav i glas razuma, kršćani su imali jasne orijentire, čak i u vremenima velikih kriza i društvenih lomova. Od vremena renesanse pomalo, a od Francuske revolucije i Prosvjetiteljstva intenzivno traje proces dekonstrukcije kršćanske vizije svijeta i čovjeka.  

Antropocentrična slika svijeta u Prosvjetiteljstvu je zamijenjena antropocentričnom, čovjekov razum postao je mjerilo svih stvari, no ni čovjek više nije dovoljan pa se krećemo preko ekocentričnoj etici u kojoj će priroda i okoliš postati jedini važeći kriteriji. U takvu svijetu čovjek gubi duhovni centar, gubi tlo pod nogama, gubi kriterije i orijentire, gubi ono što je Ivan Merz nazvao sidrom nade i lukom spasa.

Najvažnije točke povijesti

Nedavni prijedlozi komunikacije u institucijama Europske unije jasno ukazuju na to da više ne živimo u postkršćanskom, nego antikršćanskom društvu u kojemu nema mjesta za Božić iako je upravo kršćanstvo dominantno izgradilo zapadnu civilizaciju, njezine norme i institucije. Kultura smrti, rastakanje obitelji, nestanak tradicionalnih moralnih vrijednosti, moralni relativizam i posvemašnje fragmentiranje društva - sve ove i druge dekadentne pojave predstavljaju dominantne odrednice današnje antikulture u kojoj čovjek nerijetko gubi osjećaj za grijeh, a time i za drugog čovjeka.

Isusovo rođenje i Isusova smrt za sve vjernike predstavljaju najvažnije točke povijesti. Bez ovih događaja, koji su promijenili tijek povijesti, ljudski život na zemlji bio bi besmislen i završio bi u nekoliko metara ispod crne zemlje. Svi ovozemaljski užitci, statusi i funkcije prolazni su i ne predstavljaju kartu za raj. Svojim dolaskom na zemlju, k svim ljudima, bez obzira na njihove odrednice i statuse, Isus je otvorio vrata besmrtnosti svim ljudima koji su spremni prihvatiti Put istine.

Put kroz uska vrata

Ruski filozof Nikolaj Berdjajev rekao je da je kruh za mene materijalno pitanje, a kruha za drugoga duhovno pitanje. U današnjem kriznom vremenu, vremenu velikih podjela, u današnjem postmodernističkom ludovanju u kojemu se nastoji nametnuti relativistička paradigmak o tome da nema jedne objektivne istine, ove bi nam riječi mogle predstavljati putokaz međuljudskih odnosa, pri čemu kruh ne treba tumačiti isključivo kao tvarnu, nego i duhovnu stvarnost. Lako je druge ljude dehumanizirati, izrugivati, vrijeđati i ismijavati. Mnogo je teže živjeti prema pravilima Isusa iz Nazareta.

No taj put, koji vodi kroz uska vrata getsemanske noći, jedini je ispravan, jedini koji vodi prema vječnome životu. Božićno vrijeme, u kojemu se, često i sa sjetom, prisjećamo i onih koji više nisu dio našega ovozemaljskog života (prisjećanje na djetinjstvo, na naše bake i djedove), razmislimo o svojim postupcima prema ljudima koji su još s nama na ovome svijetu. Razmislimo o tome koliko vjerno slijedimo Put, Istinu i Život.

Svim čitateljima i njihovim obiteljima želim sretan Božić!

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.