Liberalna kapitalistica
Može litra benzina koštati i 15 kuna, ako se nitko ne buni i trebala bi
Trošarine su usklađene s EU, nema potrebe za promjenama – reče ministar financija Zdravko Marić i ostade živ. Litra benzina košta više od 10 kuna. Na svaku prodanu litru 3,86 kuna trošarine, neovisno o cijeni.
Što ako padne prodaja? Ma neće, počela je turistička sezona, tankat će turisti, a uz veću cijenu benzina Marić se dvostruko oblizuje, više novca i od PDV-a. Usklađenog s najvišom stopom u EU. Što će ostati isto i ako ga smanje sa 25 posto na 24 posto.
U svakom slučaju, kompanija kojoj je Marić financijski direktor, bez obzira što je riječ o državi, na rastu cijene goriva u turističkoj sezoni može samo zaraditi.
Tako da iz "kompanijske kase" neće biti problem natankati službeni automobil ministra Marića i njegovih kolega. Iz plaće tank ne moraju puniti niti inače.
Ovako izgleda priča o rastu cijena goriva ako je sagledamo iz pozicije ministra Marića. On ništa drugo ne vidi.
Uostalom, automobil je luksuz, tko je vidio da se svi voze. Pa ima narod gradski prijevoz. Je li funkcionalan? To Marića nije briga niti mu je to posao. Kome smeta neka se žali gradskim upravama.
Međutim, hrana i sve ostalo se do dućana transportira vozilima koja se pokreću na gorivo. Rast cijena goriva može utjecati na rast potrošačkih cijena - svega. Evo, Konzum bi mogao imati problem. Treba opskrbiti još uvijek fizički najveću maloprodajnu mrežu u Hrvatskoj. Tko će platiti cijenu? Proizvođač mlijeka, distributer mlijeka ili maloprodajni lanac koji nabavlja mlijeko? Nitko od navedenih. U konačnici – kupac mlijeka.
Onaj isti kupac čija je plaća među najnižima u EU, koji od onoga što uspije zaraditi na osnovne potrebe poput hrane i režija troši više u odnosu na ono što ima od prosjeka EU, onaj kupac koji živi u društvu u kojem zaštita potrošača nije usklađena s EU, barem ne u provedbi.
Je li ministra Marića to briga? Nije. Pa nije njegov posao da o tome brine. Zapravo nije njegov posao niti da to zna. Jednom mu je to već prošlo.
Živ bio, u Agrokoru radio, strategiju smišljao, financijske rezultate mogućim kreditorima prezentirao, ništa znao, ništa pitao.
Kad im jednom takvo nešto prođe ljudi, pa i ministri imaju tendenciju nastaviti se ponašati po istom obrascu.
Ako cijena benzina nastavi rasti, a Marić zaključi kako iz njegove male kućice Ministarstva financija to sve izgleda sasvim u redu tada se potencijalnim problemom mora pozabaviti netko drugi. Eno ih tamo, Tomislav Tolušić, potpredsjednik Vlade, ministar poljoprivrede i Darko Horvat, ministar gospodarstva. Neka se oni nose s problemom. Tolušić bi mogao kad se vrati iz Rusije sa Svjetskog nogometnog prvenstva. Objavljeno je da ide kombijem. Neupitno će usput i tankati.
U međuvremenu aktualan je i poziv na prosvjed. Zbog cijene benzina od koje apslutno najviše zarađuje Marićeva "kasica prasica", koja je dobila zadatak da pokaže suficit.
Zaustaviti automobile od 17 do 17:10, u petak? Hoćemo li? U Zagrebu će sve veće ceste u to doba biti zakrčene automobilima zbog redovne gužve.
No hoće li promet stati zbog prosvjeda? Ili ćemo u društvu koje lažno nazivamo solidarnim opsovati one koji stanu jer ne možemo stići na vrijeme tamo gdje smo krenuli, popljuvati one koji imaju u čemu stati jer "su dovoljno bogati" da imaju auto, ismijavati "budale" koje misle da prosvjedom mogu nešto promijeniti ili tek odmahnuti rukom i krenuti s posla ranije ili kasnije kako bismo izbjegli cijelu tu šaradu jer nam nije neki problem rast cijene goriva, malo se vozimo ili imamo dovoljno novca... i zapravo nas nije briga. A onda smo sasvim užasnuti kad nas je za nešto drugo briga, primjerice jako smo nezadovoljni što je škola kao besplatna, ali povremeno skupljamo novac za bojanje učionica. Dok se mi zgražamo, susjed slegne ramenima i kaže "baš me briga, moji su klinci završili školu".
Od deset kuna za litru benzina država uzme šest. Jesu li građani Hrvatske sposobni prosvjedovati zato što im država cucla iz džepova na rastu cijene goriva, a vlastodršci ne misle da je išta potrebno učiniti po tom pitanju? Ako ne, onda neka litra benzina košta 15 kuna. Pa dokle ide...
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.