LIBERALNA KAPITALISTICA
Cijene u Hrvatskoj nisu skupe onima kojima je Jadran namijenjen: Izgleda da mogu još rasti
Polako, ali sigurno u prvim tjednima srpnja blijedi uobičajeno i napadno stvaranje uvjerenja da je turistima Hrvatska skupa. Sve više gostiju u sve više mikrofona sve češće govori da su cijenama na hrvatskom dijelu Jadrana zadovoljni.
U pravilu im nije skupo jer nije pretjerano skuplje nego lani. Stranim gostima kojima je hrvatski Jadran namijenjen on je i povoljan, a prema anketi o dohotku stanovništva koju je krajem lipnja protumačila Nova TV, tjedan dana godišnjeg odmora izvan kuće danas si može priuštiti 60 posto hrvatskih građana, dok je prije korone to mogao svaki drugi građanin, odnosno polovica njih.
Ako baš i ne mogu ljetovati na domaćem Jadranu većina građana Hrvatske može si priuštiti ljetovanje izvan kuće i to bi se moglo smatrati čak i uspješnim. U netom proteklom lipnju noćenja je bilo manje nego lanjskog lipnja, ali kako je izvijestila Hina turista je u lipnju bilo tri milijuna, dva posto više nego lani.
Je li to uspjeh ili neuspjeh? Ni jedno ni drugo. Lipanjskom padu broja noćenja i rastu broja turista koji su došli u Hrvatsku nedostaje podatak o turističkoj potrošnji kako bismo ocijenili je li ovogodišnji lipanj bolji od lanjskoga. U svakom slučaju, izvjesno je da nije lošiji te da unatoč lanjskim poskupljenjima turizam ove godine nije propao. Dapače, brojke govore da je živahan.
FOTO: HINA/Mario Strmotić
Moramo položiti ispit
Ovogodišnji ispit koji hrvatski turizam treba položiti ne sadrži pitanja o rastu cijena, već o sposobnosti da privuče više gostiju iz udaljenih mjesta. Unatoč svim geopolitičkim i ekonomskim izazovima potreba ljudi za turističkim putovanjima raste, ali izgleda da zahvaljujući tim istim izazovima turisti sve više traže sigurnost.
Prema Barometru putovanja na duge relacije čije je lipanjske rezultate objavila Europska putnička komisija interes za inozemnim putovanjima među građanima Australije, Brazila, Kanade, Kine, Japana, Južne Koreje i SAD-a pokazalo je 59 posto ispitanika, devet posto više nego 2019. godine. Svoja odredišta najviše njih, 41 posto, bira u Europi, četiri posto manje nego 2019.
No, za 45 posto ispitanika privlačnije su europske destinacije koje se smatraju sigurnima. Porast potražnje za sigurnošću u usporedbi s 2022. iznosi devet posto, a u odnosu na lani još šest posto. Čak 38 posto turista iz udaljenih destinacija na listu svojih prioriteta stavlja kvalitetnu turističku infrastrukturu, a u istraživanje su prvi put uključeni 'stabilni vremenski uvjeti' koje 31 posto ispitanika smatra najvažnijima.
Dragana Radusinović
Cijene izgleda mogu i dalje rasti
Odredišta do kojih se može doći izravnim letom avionom bira 20 posto ispitanika, a jednako toliko preferira odredišta do kojih mogu jednostavno doći vlakom. Cjenovna pristupačnost i dalje im je važna, razmatra je 23 posto ispitanika, no njihov broj se smanjio s 32 posto od prošle godine. Putnici se, zaključili su u Europskoj komisiji za putovanja, sve više fokusiraju na kvalitetu i sigurnost i cijene ugodno iskustvo putovanja umjesto strogih proračunskih ograničenja.
Čak 62 posto Kineza i 52 posto putnika iz Brazila želi ove godine do kraja kolovoza, kako je zabilježio Barometar dugih putovanja Europske putničke komisije, posjetiti Europu kao i 40 posto putnika iz SAD-a i 42 posto iz Kanade, te 37 posto iz Australije i 35 posto iz Južne Koreje. Većina putnika koji u Europu dolaze s udaljenih destinacija, njih čak 67 posto. žele posjetiti više zemalja unutar Europe, a 21 posto samo jednu zemlju.
Očekuje se da plješćemo Rimcu unatoč debaklu? Ne, svi bismo se trebali zapitati jednu stvar
Zanimljivo je da je želja za izletima duljim od dva tjedna porasla s 13 posto u 2019. na 21 posto u 2024. godini. S obzirom na potražnju za Europom i hrvatskim statusom sigurne destinacije nameće se pitanje što Hrvatska može učiniti da na valu sveopće zaluđenosti putovanjima dovede na svoju obalu više gostiju iz udaljenih destinacija. Cijene izgleda mogu i dalje rasti.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.