KRENULA PRVA VOZILA
Vučić na udaru kritika zbog otvorenja autoceste: Sve još nije sigurno za promet
Srbijanski predsjednik Aleksandar Vučić se, u vrijeme nepovjeranja javnosti u institucije nakon novosadske tragedije, našao na udaru kritika zbog otvorenja dionice autoceste na zapadu Srbije prije nego su kompletirani svi tehnički uvjeti kojima se jamči potpuna sigurnost na 19,5 kilometara dugoj trasi.
Vučić je u subotu na svečanoj ceremoniji otvorio dionicu dok u zemlji traju višemjesečni prosvjedi potaknuti tragedijom u Novom Sadu 1. studenog prošle godine kad je u padu nadstrešnice na nedavno rekonstruiranom željezničkom kolodvoru poginulo 16 osoba. Tom dionicom, koja značajno skraćuje putovanje od Beograd ka zapadnoj Srbiji i Zlatiboru kao jednoj od ikona domaćeg turizma, u nedjelju oko podneva krenula su prva vozila, a u prvo vrijeme cestarina se neće naplaćivati.
Cesta prolazi kroz veoma težak geografski teren i brdske predjele između Čačka i Požege, pa je na skoro trećini trase projektirano 35 mostova ukupne duljine 5.196 metara, brojni nadvožnjaci koji povezuju lokalne ceste, te tri tunela od kojih su dva - Munjino brdo i Laz, najdulju na autocestama u Srbiji. Gradnju je financirala Vlada posredstvom Ministarstva građevinarstva, prometa i infrastrukture, investitor je JP "Putevi Srbije", a glavni izvođač je kineska kompanija "China Communications Construction Company". Ugovorena vrijednost dionice od Čečka do Požege, duge 30,96 kilometara, prema službenim podacima, doseže 450 milijuna eura.
No, jučer otvorena dionica, prema pisanju medija i dostupnim podacima na koje upozorava stručna javnost, nije tehnički završena i nema uporabnu dozvolu. I Vučić i direktor javnog poduzeća "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak, međutim, tvrde suprotno - da je sve "sigurno" i "urađeno prema pravilima i propisima". Dionica je svečano otvorena u subotu poslije više odgađanja. Iako taj dio autoceste još nema uporabnu dozvolu, srbijanska vlada donijela je prošlog tjedna Uredbu kojom se suspendira Pravilnik o sigurnosti tunela, kako bi se dionica mogla nesmetano otvoriti.
FOTO: HINA/ FoNet/ Instagram predsjednika Srbije
Iskazao nervozu što otvorenje kasni
Vučić je nekoliko dana uoči subotnje ceremonije javno iskazivao nervozu što otvorenje kasni, čak dovodeći u pitanje ocjene stručnjaka o potencijalno opasnim klizištima koje mogu ugroziti tunel Munjino brdo, čije su dvije cijevi duge 2,75 kilometara u jednom i i 2,74 kilometra u drugom smjeru.
Otvorene sumnje i upozorenja da nije trebalo žuriti s otvorenjem dolaze u vrijeme kad je javnost iznimno osjetljiva nakon novosadske tragedije za koju još traje istraga zbog sumnji da su radovi, izvedeni uz niz koruptivnih aranžmana vlasti s građevinskim tvrtkama i podizvođačima, pridonijeli smrtonosnom padu nadstrešnice na novosadskom željezničkom kolodvoru.
Vučić u nikad goroj situaciji pa pažnju skreće na Thompsona: 'Cijela Europa će šutjeti'
Televizija Insajder objavila je ranije da su inženjeri zaduženi za stručni nadzor jednoglasno odbili potpisati dokumente koji su preduvjet za potvrdu da je dionica završena i pogodna za pozitivno izvješće Povjerenstva za tehnički pregled i puštanje u probni rad.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.