JE LI TO LEGALNO?

Velike trgovine u SAD-u koriste skrivenu tehnologiju za špijuniranje: 'Ne moraju vam reći ako je koriste'

Autor

dem

Veliki trgovci u SAD-u već koriste kamere za prepoznavanje lica kako bi špijunirali kupce, upozorila je grupa za kampanju. Tehnologija, koja se obično povezuje s autoritativnim režimima poput Kine, koristi se i za identificiranje kradljivaca i posluživanje "personaliziranih" oglasa.

14.10.2023. u 16:24
Ispiši članak

Caitlin Seeley George iz grupe za kampanju protiv prepoznavanja lica Fight for the Future rekla je za DailyMail da se njegova upotreba "postojano širi" tiho nekoliko godina.

Walgreens i Macy's među najvećim su trgovcima na malo koji testiraju uređaje koji koriste tehnologiju, postavljajući je u stotine trgovina diljem zemlje. No, nije samo Amerika, Britanija također usvaja tehnologiju.

Facebook ukida svoj sustav za prepoznavanje lica

Kamere se ne koriste samo za hvatanje upornih kradljivaca, već i za praćenje kupaca i analizu njihovih emocija, kako bi trgovine mogle isporučivati personalizirane oglase na zaslonima unutar trgovine, upozorila je George.

"Mnoge trgovine kažu da ga koriste za prepoznavanje kradljivaca i kao alat za odvraćanje od krađa", rekla je.

Kamere se koriste i u marketinške svrhe

"Ali također se koristi u marketinške svrhe, oni prikupljaju informacije o kupcima i vide što kupuju, a što ne kupuju i koriste AI alate za analizu emocija kupaca i vide kakvu vrstu oglasa usmjeriti na njih".

Predviđa se da će globalno tržište tehnologije prepoznavanja lica doseći sedam milijardi dolara do 2024. godine, prema istraživanju analitičara Thales grupe.

FOTO: Pixabay

Ne postoji savezni zakon koji regulira korištenje tehnologije prepoznavanja lica, rekla je George, a u većini američkih država ne postoje zakoni koji sprječavaju njezinu upotrebu.

Neke države, uključujući Washington, Vermont i Maine regulirale su korištenje tehnologije.

Gradonačelnik New Yorka potiče trgovce da tehnologiju koriste za sigurnost društva

Eric Adams, gradonačelnik New Yorka, potaknuo je trgovce da koriste tu tehnologiju za borbu protiv kriminala.

George je rekla: "Postoji nekoliko država i zajednica koje su se pozabavile upotrebom ove tehnologije, ali uglavnom ne postoji politika o tome, tako da trgovine mogu ići naprijed svojim tempom."

Trgovine koriste tehnologiju kako bi postigle rezultate slične podacima koje dobivaju iz članskih iskaznica, ali bez da se itko prijavi na kartičnu publikaciju.

Tvrtke kao što je ALFI hvale se svojom sposobnošću korištenja prepoznavanja lica i umjetne inteligencije za "otkrivanje" emocija ljudi dok stoje u trgovini i služe im za prilagođene oglase.

Pojedine firme se hvale sa njihovim AI sustavom i svrhom za koju je namijenjena

ALFI također tvrdi da njihova tehnologija, koja koristi AI za analizu slika kamere, može točno uočiti dob i etničku pripadnost.

Tvrtka je rekla, "ALFI-jeva platforma za oglašavanje može prelaziti između oglasa ovisno o osobi koja je ispred ekrana".

Moskva koristi kamere za prepoznavanje lica za novačenje!

"Za digitalno oglašavanje izvan doma, to je nečuveno. ALFI se može instalirati na bilo koji uređaj koji ima internetsku vezu i kameru, isporučujući personalizirani sadržaj i oglase bilo kojoj osobi koja gleda u ekran". 

Tvrtka tvrdi da se u njihovim uređajima ne pohranjuju nikakvi podaci, tako da se čuva privatnost kupaca.

Senzori na vratima hladnjaka mogu isporučiti personalizirane oglase kupcima

Walgreens je rano i oduševljeno prihvatio tehnologiju, sa 750 trgovina koje su instalirale senzore na vratima hladnjaka tvrtke Cooler Screens, koji mogu isporučiti personalizirane oglase na temelju izgleda kupaca

U Walgreensu, videozasloni iznad hladnjaka prikazuju reklame na temelju prisutnosti korisnika, kapacitet osjećanja spola i dobi ostao je isključen, rekli  su. 

FOTO: Pexels

 Tvrtka je u međuvremenu raskinula ugovor s Cooler Screensom.

George je naglasila da se kamere u trgovinama koriste za "procjenu informacija o vama" i prikupljanje informacija o tome kakvu reklamu prikazati kako bi nekoga uvjerili da otvori hladnjak.

Nastoje proširiti svoje djelovanje u suzbijanju korištenja tehnologije za prepoznavanje lica

 "Radimo na tome da prestanemo koristiti prepoznavanje lica jako široko u smislu upotrebe od strane vlade i organa za provođenje zakona, kao i privatnih korporativnih subjekata koji ga koriste na javnim mjestima. I imali smo uspjeha ciljajući pojedinačne vrste prostora jer smo vršili veliki pritisak javnosti na njih kako bi ih natjerali da prestanu", navela je.

Kampanja je postigla uspjeh u uvjeravanju događaja poput glazbenih festivala da izbjegavaju korištenje tehnologije prepoznavanja lica.

AI stručnjaci kratkim priopćenjem upozorili na prijetnju te tehnologije za svijet! Zašto se ljudi boje superinteligentnih strojeva?

"Kako smo vidjeli da se tehnologija širi u trgovinama, mislili smo da bi ovo mogao biti prostor za ovo. Jedan od problema je taj što, budući da na većini mjesta ne postoje zakoni koji se time bave, oni vam ne moraju reći ako je koriste", izjavila je George.

FOTO: Pixabay

Nastavila je kako mnogi trgovci do kojih su došli,  zapravo ne žele surađivati s njima po pitanju dotične teme, jer vjeruje da su zabrinuti zbog negativne reakcije javnosti, pa bi radije to činili potajno, umjesto objavljivanja njihove upotrebe.

Nastoje podići svijest oko ovog pitanja samostalno jer nemaju podršku policije.  "Stvarnost je da kad god postoji masovni nadzor društva, ono se koristi za ogromnu kontrolu ljudi", zaključila je Goerge.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.