NE IDE PA NE IDE
Stopiran megaprojekt Viktora Orbana i Aleksandra Vučića: Kinezi ne mogu nastaviti
Veliki projekt mađarskog premijera Viktora Orbana i srpskog predsjednika Aleksandra Vučića doživio je blokadu.
Izgradnja pruge Beograd - Budimpešta traje godinama, međutim, nema naznaka kraju. Mađarski Telex piše da Kinezi ne mogu završiti izgradnju, a za to su dva razloga - manjak novca i činjenica da Kinezi ne mogu po europskim standardima izgraditi sustav osiguranja i kontrole vlakova.
FOTO: HINA/Dragan Kujundžić/TANJUG
Mađarska vlada još je 2014. odlučila izgraditi željezničku prugu Budimpešta-Beograd, a 2015. detalji su dogovoreni s kineskim i srpskim vodstvom. No, ugovor o izgradnji sklopljen je tek četiri godine kasnije. Pruga je projektirana tako da putnički vlakovi mogu voziti brzinom od 160 kilometara na sat, za što je potreban tzv. ETCS sustav upravljanja vlakovima prema standardima Europske unije i sigurnosna oprema certificirana u skladu sa zahtjevima EU. Tijekom potrage za izvođačima predloženo je da se za taj posao pozove neka zapadna tvrtka s iskustvom u ovom poslu, no na kraju je to odbijeno, a podrazumijeva se da se sami pokušavaju uhvatiti u koštac s tim poslom.
Gradnja traje godinama
Niti jedna od kineskih i mađarskih grupacija i njihovih podružnica nije sposobna instalirati sve elemente ETCS sustava. Gradnja pruge traje već godinama, ali nema naznaka da su Kinezi uspjeli ugraditi sigurnosne uređaje i sustav upravljanja vlakom ETCS. Iz mađarskih željeznica (MÁV ) samo su objavili da se "konzorcij izvođača obvezao izgraditi funkcionalan sustav za cijelu željezničku prugu - u skladu s tehničkim propisima Europske unije". Ministarstvo graditeljstva i prometa također je samo napisalo da MÁV odgovara umjesto njih.
Vučić priznao umiješanost Srbina s američke crne liste u napad na Kosovo: Je li mu izletjelo ili?
Prema riječima stručnjaka za transport Gergelija Andoa, iako se upravljanje vlakom slično ETCS-u koristi u Kini, to je mnogo jednostavniji sustav nego u Europi. Na primjer, ne moraju razmatrati uvjete interoperabilnosti, jer zemlje koje su s njima povezane željeznicom (primjerice Laos) također grade željezničke pruge prema kineskim standardima.
Drugi veliki problem pruge Budimpešta-Beograd je nedostatak novca.
Ugovor o renoviranju i izgradnji potpisan je 2019. godine s ukupnom sumom od 1,9 milijardi eura. U to vrijeme, kritičari su smatrali da je cijena previsoka, ali prema riječima Gergelija Andoa, budžet je zapravo bio prilično uzak, ostavljajući vrlo malo prostora za manevar.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.