SVE JE JASNO

Stigla je vijest koja će iznenaditi sve vozače: Konačno razbijen ekološki mit

Autor

jg/h

Dok električna vozila ispuštaju manje ugljika od drugih automobila, njihovi vozači obično uzrokuju više ukupnih emisija onečišćujućih tvari od onih koji voze benzin ili dizel, otkrio je tim istraživača u Finskoj.

08.10.2024. u 20:02
Ispiši članak

Električna vozila (EV) obično su skuplja od benzinskih ili dizelskih ekvivalenta što znači da su izvan dosega proračuna mnogih kućanstava i uglavnom su ograničena na imućnije ljude čiji je takozvani ugljični otisak veći od opće populacije. U radu koji je objavio časopis PLOS Climate, istraživači su rekli da su "vlasnici električnih vozila u prosjeku bogatiji, voze više od ostalih i imaju veći ugljični otisak od prosjeka zbog većeg raspoloživog dohotka."

"Posjedovanje električnog vozila smanjuje emisije povezane s prometom, a osobno iskustvo s električnim vozilima povezano je s pozitivnim stavovima i namjerom kupnje", prema timu Sveučilišta Turku koji je anketirao gotovo 4000 ljudi u Finskoj. Istraživači su rekli da se "visoki trošak nabave smatra jednim od glavnih nedostataka električnih vozila".

Čini se da će cijene porasti u Europi nakon što je Europska unija uvela carine na električna vozila kineske proizvodnje, koja su jeftinija od ostalih modela, što će kako EU tvrdi, smanjiti ogromne subvencije Pekinga koje podrivaju europske proizvođače automobila, koji su također upozorili da Europa nema dovoljno električnih punjača.

FOTO: Unsplash

Kina je zemlja koja najviše koristi ugljen

Kineska elektroenergetska mreža puno se više oslanja na ugljen i druga fosilna goriva nego europska, gdje donositelji politika provode pravila koja zahtijevaju sve veću upotrebu energije vjetra i sunca i postavljaju ciljeve automobilskoj industriji da postupno ukine motore s unutarnjim izgaranjem u korist električnih vozila.

Prema Global Energy Monitoru, Kina je zemlja koja najviše koristi ugljen kao pogonsko gorivo i prošle je godine bila odgovorna za više od 90 posto izgradnje novih elektrana na ugljen u svijetu. Istraživanje PLOS-a pojavilo se nakon izvješća tima istraživača pod vodstvom Sveučilišta Cambridge koje je pokazalo da je ugljični otisak siromašnih "jako" preuveličan, dok se otisak bogatih umanjuje.

Nova velika promjena za vozače: Sve je počelo točno u ponoć

Istraživanje objavljeno u časopisu Nature Climate Change i temeljeno na anketi više od 4000 ljudi u Danskoj, Indiji, Nigeriji i SAD-u, pokazuje da "velika većina" ljudi "jako" podcjenjuje ugljični otisak najbogatijih ljudi u društvu dok "drastično" precjenjuje ugljični otisak siromašnih.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.