ISPOD RADARA

Rusija i Kina ponovno prijete Zapadu: Sklopile dogovor o tajnom projektu koji bi mogao zabrinuti svijet

Autor

kkž

Kerčki most, ključna logistička linija za rusku vojsku, znatno je oštećen zbog ukrajinskih bombardiranja, a strepnja Rusije nad njegovim stanjem glavni je poticaj razgovora i sastanaka o izgradnji još jedne transportne rute, ovoga puta podvodne.

25.11.2023. u 11:28
Ispiši članak

Rusija bi izgradnjom podvodnog tunela osigurala sigurniju transportnu rutu do Krima te zadržala kontrolu nad anektiranim poluotokom. No za Kinu, koja nikada nije službeno prepoznala rusku aneksiju Krima i čije bi tvrtke zasigurno bile zahvaćene ekonomskim sankcijama koje su SAD i EU nametnuli Rusiji, sudjelovanje u ovom projektu bio bi izvjestan politički i financijski rizik, piše  Washington Post.

Ipak, vrlo je vjerojatno da će Kina inzistirati na barem djelomičnom vlasništvu tunela, čime bi proširila svoj inventar svjetske lučne i transportne infrastrukture. Također je izvjesno, smatraju stručnjaci, da će Kina nastojati dio iznosa naplatiti iz ruske nafte i plina.

Ukrajinci otkrili šokantne e-mailove

E-mailovi koje je presrela Ukrajinska sigurnosna služba otkrivaju da pregovori o tome projektu traju već neko vrijeme, prenosi Washington Post, kojem su ukrajinski dužnosnici predali navedene mailove u nadi da će se razotkriti vijest o planiranome podvodnome tunelu. 

Putin optužio ukrajinsku tajnu službu za eksploziju na mostu: Ovo je teroristički čin!

U jednome od mailova s početka listopada stoji da je CRCC, Kineska željeznička građevinska korporacija, "spremna osigurati gradnju željezničkih i cestovnih projekata bilo koje složenosti u krimskoj regiji".

FOTO: Pixabay

Iz CRCC-a, koji je inače državna tvrtka koja je građenjem bitnih infrastrukturnih projekata poput produžetka moskovske podzemne željeznice 2021. uspostavila snažne veze u Rusiji, nisu odgovorili na upit o komentiranju situacije. 

Za glavnog izvršnog direktora konzorcija imenovan je Vladimir Kaliužni, ruski biznismen. On je pak odbio dati izjavu Washington Postu komentirajući da neće dati izjavu "neprijateljskom mediju" nakon što je negirao da zna išta o projektu podvodnog tunela. No njegov odgovor proturječi dogovorima koji su postignuti e-porukama. On je, naime, u jednoj od poruka ruskom službeniku i predstavniku Vladimira Putina na Krimu Georgiju Muradovu poslao da je CRCC spreman sudjelovati u projektu kao izvršitelj radova.

Stručnjaci upozoravaju

Registracijski dokumenti novoosnovanog konzorcija pokazuju da imena šest od devet utemeljujućih direktora nisu javno objavljena, a na tajnovitosti izgleda inzistira i kineska strana. Tako u jednom od e-mailova stoji da CRCC namjerava sudjelovati pod uvjetom da im bude zajamčena potpuna tajnost i da ime tvrtke bude zamijenjeno "drugim, nepovezanim legalnim entitetom" na svim ugovorima.

Zaključak je stručnjaka da tunel vjerojatno ne bi bio izgrađen na vrijeme da bude od koristi Rusiji tijekom rata s Ukrajinom, ali da ga Moskva također vjerojatno vidi kao dugoročno ulaganje. Osim toga, prijedlog o izgradnji tunela nije jedini infrastrukturni projekt Rusije tijekom rata. Nedavne satelitske snimke pokazuju da je započela i gradnja novog dijela željezničke pruge uzduž obale Azovskog mora, koja je dio okupirane kopnene rute između Rusije i Krima.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.