UVEDENE VIŠE CARINE

Prve korporativne žrtve Trumpovog trgovinskog rata

Autor

mpd/h

I dok se trgovinski rat predvođen SAD-om sve više zahuktava, pojedine kompanije već počinju osjećati posljedice uvođenja viših carina, ponajviše one iz automobilskog sektora, ali i ostalih.

06.08.2018. u 09:39
Ispiši članak

Kina je u petak najavila da će uvesti carine na više od 5.200 američkih proizvoda, ako SAD odluči provesti najnoviju prijetnju o nametanju 25 posto carina na dodatnih 200 milijardi dolara vrijednu kinesku robu.

Početkom godine, SAD je uveo i carine na uvoz čelika i aluminija iz EU, Meksika i Kanade, na što su te zemlje reagirale uzvratnim mjerama.

Zasad je eskalacijom trgovinskog rata najviše pogođena automobilska industrija - tri velika proizvođača nedavno su upozorila da promjene trgovinskih politika štete njihovoj poslovnoj izvedbi.

Ford i General Motors smanjili su prognoze dobiti za 2018. godinu, navodeći kao razlog poskupljenje čelika i aluminija uzrokovano američkim carinama. Fiat Chrysler također je smanji prognozu dobiti za ovu godinu, nakon što mu je pala prodaja u Kini, budući da kupci odgađaju kupovine.

I ostale europske i američke automobilske kompanije već su reagirale povećanjem cijena vozila u Kini. BMW je nedavno objavio da podiže cijenu svoja dva modela zbog većih uvoznih carina na američke automobile u Kini. Tesla je također objavio povećanje cijena dvaju modela.

Međutim, postoji i pozitivan učinak za Kinu, ističe Anna-Marie Baisden, voditeljica istraživanja automobilskog tržišta pri Fitch Solutions. „Vidjeli smo nekoliko proizvođača automobila, uključujući Teslu, kako ubrzavaju planove o ulaganju u lokalne proizvodne objekte radi izbjegavanja uvoznih carina“, rekla je.

I tvrtke iz drugih sektora također razmatraju mogućnosti. „Ironično, neke od najteže pogođenih tvrtki su američke ili one koje proizvode u SAD-u, iako su američke carine namijenjene oporavku domaćih tvrtki,“ navela je Baisden.

Američki proizvođač motocikala Harley-Davidson planira tako preseliti dio proizvodnje iz SAD-a kako bi izbjegao „znatni“ teret europskih carina nastalih kao odgovor na američke carine na čelik i aluminij.

Prehrambene tvrtke i ostale žrtve

Neke tvrtke u industriji hrane i pića također spuštaju svoje prognoze i postavljaju nove cijene kako bi se mogli nositi s novim stanjem stvari.

Tyson Foods, najveći svjetski proizvođač mesa, nedavno je smanjio prognoze dobiti, navodeći kako su carine na izvoz američke svinjetine i govedine uzrokovale prekomjernu ponudu i posljedični pad cijena mesa na američkom tržištu.

Coca-Cola je priopćila kako će ove godine povećati cijene u Sjevernoj Americi kako bi nadoknadila više cijene prijevoza i metala, navodi Wall Street Journal.

Ostale kompanije pokušavaju smanjiti obujam poslovanja s Kinom kao način izbjegavanja carina.

Proizvođač igračaka Hasbro seli proizvodnju iz Kine, američki konglomerat Honeywell želi koristiti više opskrbnih lanaca iz zemlja izvan Kine, a tvrtka za opremanje domova RH planira smanjiti količinu robe dobivenu iz Kine.

Međunarodni monetarni fond upozorio je da bi eskalacija nametanja carina i uzvratnih mjera mogla srezati globalni gospodarski rast za 0,5 posto do 2020. godine.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.