Poznati detalji

Pilot srušenog helikoptera: Ljudi, vidi li itko pistu? Moramo u penjanje!

Autor

Direktno.hr

Srbijanski mediji objavili su detalje nesreće 13. ožujka kada je helikopter Mi-17 Vojske Srbije pao u blizini aerodroma "Nikola Tesla" u Beogradu.
01.04.2015. u 11:11
Ispiši članak

Detalji su opisani u izvještaju tehničke komisije njihovog zrakoplovstva na 500 stranica, pišu Novosti.

U nalazu uzroka tragedije koja je odnijela sedam života, navedeno je da je vojni helikopter poslan na zadatak transporta bolesne bebe iz Novog Pazara. Ispoštovana su sva pravila leta i lanac zapovijedanja.

Ipak, utvrđeno je nekoliko proceduralnih grešaka koje nisu utjecale na tragičan ishod. Na primjer, zbog hitnosti zadatka o akciji spašavanja nije bio unaprijed obaviješten načelnik Generalštaba general Ljubiša Diković, a za tijek operacije saznao je tijekom leta. 

Prema nalazu vještaka, vremenski uvjeti bili su teži, ali nisu bili presudni za nesreću. Otegotna okolnost ipak je bilo naglo pogršanje uvjeta.

Uprkos činjenici da kiša i magla nisu bile prepreka za izvršenje zadatka, pilot Omer Mehić slijedio je proceduru, pa je tijekom leta razmatrao i mogućnost alternativnog slijetanja u Kraljevu, kao i na Banjičkom visu u Beogradu.

Istraga je utvrdila da je helikopter ispunio sve propisane uvjete za početak procedure slijetanja. Prilikom spuštanja neprekidno je bio na vezi s kontrolom leta.

"Vidim pistu", obavijestio je pilot ljude na tornju.

Istog trenutka, kako procedura i nalaže, prebačen je na drugu frekvenciju, preko koje se odvija komunikacija s letjelicama koje se prizemljuju.

"Dobro došli. Priđite. Na pragu ste piste. Spuštajte se slobodno. Na mjestu "ce" čeka vas 'follow vozilo' (automobil za pratnju)", odgovorio je kontrolor leta.

Mehić nakon početka spuštanja iznenada uzvraća poruku potpuno drugačijim tonom:

"Ne vidim pistu, ne vidim je".

Umjesto da se spusti, letjelica se vraća u visinu. Nekoliko trenutaka kasnije, slijedi drugi pokušaj. Operater ponavlja iste riječi:

"Na pisti ste. Spuštajte se slobodno".

Pilot spušta brzinu na 140 kilometara na sat i prilazi pisti. Tada se ponovno žali kako ne vidi pistu i da se ne može spustiti. Internom vezom, u tom trenutku obraća se posadi i pita ih vidi li itko mjesto za prizemljenje. Njegovo pitanje ostaje bez odgovora.

"Idemo u penjanje!", rekao je Mehić i naglim trzajem pilotske palice podiže helikopter. Letjelica naglo ubrzava i doseže visinu od 250 metara. Naglo ubrzanje i uspinjanje letjelicu zanosi najprije na lijevu stranu, pa je naglo okreće na desni bok. Već u sljedećem trenutku, helikopter posustaje i usmjerava se prema tlu.

Nedostatak goriva isključen je kao razlog pada letjelice, jer ga je bilo dovoljno za još sat i 15 minuta leta.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.