KUPOVNE NAVIKE

Pandemija utjecala na šoping: Više od posto građana rjeđe ide u trgovačke centre

Autor

bl/h

Epidemiološka situacija je utjecala na šoping navike građana pa tako njih 52,9 posto navodi da sada rjeđe odlaze u trgovačke centre, pokazalo je istraživanje koje su proveli magazin "Ja Trgovac" i agencija "Hendal".

27.11.2020. u 15:15
Ispiši članak

Istraživanje je provedeno tijekom listopada na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina, navodi se u priopćenju portala ''Ja Trgovac'' objavljenom u petak.

Prema rezultatima istraživanja, u trgovačkim centrima kupuje 98,7 posto hrvatskih građana. Pritom njih 34 posto u trgovačkim centrima kupuje nekoliko puta tjedno, a 30 posto nekoliko puta mjesečno.

Trgovačke centre svakodnevno posjećuje 13 posto građana, a 11 posto to čini isključivo vikendom.

Na mjesečnoj razini ili rjeđe u trgovačkim centrima kupuje 11 posto ispitanih građana, a njih 1,3 posto nikada ne kupuje u trgovačkim centrima.

Hrana i kućne potrepštine glavne su kategorije koje se kupuju u trgovačkim centrima, kupuje ih čak 69 posto građana.

Nešto više od jedne četvrtine građana (26,4 posto) kupuje odjeću i obuću, dok 3,2 posto u trgovačkim centrima kupuje tehničku robu.

Usluge dostupne u trgovačkim centrima, poput frizera, kozmetičara i slično koriste se jako rijetko, pokazalo je istraživanje.

Kupnju božićnih poklona planira 78 posto građana

Kako se bliži sezona darivanja, građani su pitani i planiraju li kupnju božićnih poklona te u kojem iznosu.

Ukupno 78 posto hrvatskih građana planira kupnju božićnih poklona, njih 28 posto za to će potrošiti do 200 kuna, a 31 posto do 500 kuna.

Kako raste iznos, tako pada udio građana, pa tako do 1.000 kuna za božićne poklone planira potrošiti 13 posto anketiranih, a više od 1.000 kuna šest posto, navode iz ''Ja Trgovca''. 

Pritom naglašavaju kako su planirani iznosi potrošnje na razini prošle godine te se ne primjećuju osjetnije oscilacije.

Na pitanje hoće li potrošiti više ili manje u odnosu na prethodnu godinu, većina ispitanika, njih 63 posto je navelo da će potrošiti jednak iznos.

Gotovo jednak rezultat bio je i lani (61 posto).

S druge strane, u odnosu na prošlu godinu vidi se povećanje broja onih koji će potrošiti manje te smanjenje udjela onih koji će potrošiti više.

Naime, manje će potrošiti 33,5 posto ispitanika (lani je takvih bilo 23 posto), a da će na kupnju božićnih poklona potrošiti više u odnosu na prošlu godinu navodi ih četiri posto (lani 16 posto).

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.