KAKO TO?
Od kud svi automobili na cestama: Gužve nikad veće, a prodaja nikad manja
Prodaja novih automobila u Europskoj uniji smanjena je i u veljači, a u Hrvatskoj pad je bio gotovo dvostruko snažniji od europskog prosjeka, pokazali su u utorak podaci Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).
U veljači su u EU registrirane 854 tisuće novih automobila, za 3,4 posto manje nego u istom mjesecu prošle godine, izračunala je ACEA. Prodaja automobila smanjila se tako drugi mjesec zaredom, a rezultati za prva dva ovogodišnja mjeseca pokazuju pad broja registriranih novih automobila za tri posto.
U skupini vodećih tržišta rast prodaje bilježila je samo Španjolska, i to za 11 posto u odnosu na prošlogodišnju veljaču. U prva dva ovogodišnja mjeseca prodaja je porasla za 8,4 posto.
Njemačka, najveće europsko tržište, bilježila je u veljači pad za 6,4 posto, čime je prodaja u prva dva mjeseca pokazala minus od 4,6 posto. Talijansko tržište smanjilo se pak u veljači za šest posto, kao i na početku godine. Francusko tržište smanjilo se u prva dva ovogodišnja mjeseca za 3,3 posto.
FOTO: Unsplash (Ilustracija)
Nije ni Hrvatska bolja
U Hrvatskoj je u veljači, prema ACEA-inim podacima, registrirano 4245 novih automobila, za 6,3 posto manje nego u istom prošlogodišnjem mjesecu. U siječnju njihov broj smanjen je za 0,4 posto.
Podaci ACEA-a za prva dva ovogodišnja mjeseca pokazuju da se hrvatsko tržište smanjilo za 3,4 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, uz registriranih 8717 novih automobila.
Europsko tržište električnih automobila na baterije poraslo je u veljači za 23,7 posto, izračunala je ACEA, nakon 34-postotnog skoka na početku godine. U skupini vodećih tržišta prednjačila je Španjolska 60,6-postotnim skokom prodaje. Snažan rast bilježile su i Italija i Njemačka, za 38,2 odnosno za 30,8 posto.
FOTO: Unsplash (Ilustracija)
Pala prodaja
U Francuskoj prodaja se pak smanjila za 1,9 posto u odnosu na prošlogodišnju veljaču. U prva dva ovogodišnja mjeseca udio električnih automobila na baterije u europskom tržištu iznosio je 15,2 posto, utvrdila je ACEA. Snažno je u veljači na razini Unije porasla i prodaja hibridnih električnih automobila, za 19 posto, s udjelom u tržištu u prva dva ovogodišnja mjeseca od 35,2 posto.
Hibridna električna vozila obuhvaćaju, prema definiciji ACEA-e, "potpune i parcijalne hibride" koji, ovisno o snazi baterije, mogu u prosjeku voziti do 62 posto vremena samo na električni pogon. Prodaja plug-in hibrida pala je pak u veljači za 1,4 posto, a njihov udio u tržištu iznosio je u siječnju i veljači 7,4 posto.
FOTO: Unsplash (Ilustracija)
Hibridi ispred benzinaca
Benzinci i dizelaši bilježili su u veljači pad prodaje za 22,4 odnosno za 28,8 posto u odnosu na isti prošlogodišnji mjesec. Njihov udio u europskom tržištu iznosio je u prva dva ovogodišnja mjeseca 29,1 odnosno 9,7 posto, izračunali su u ACEA-i.
U Hrvatskoj je prodaja električnih automobila na baterije u veljači porasla za šest posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Prodaja plug-in hibrida poskočila je za 48,9 posto, znatno snažnije nego u siječnju.
Ovo su novi automobili koji najviše padaju na tehničkom: Ističu se tri marke
Prodaja hibridnih električnih modela porasla je za 12 posto, otprilike upola slabije nego na početku godine, izračunali su u ACEA-i. Prodaja benzinaca i dizelaša smanjila se u veljači za 13,4 posto odnosno za 26,5 posto, pokazuju podaci udruge za Hrvatsku.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.