VIŠE PROMETNIH PRAVACA

Kroz Hrvatsku će voziti ukrajinski vlakovi puni žita: Ovaj lučki grad postat će ključan

Autor

kj/h

Europska komisija i Sjedinjene Američke Države su zajedno s ukrajinskim vlastima početkom godine krenule u projekt otvaranja novih izvoznih ruta za ukrajinsku robu prema zapadnoj Europi. Prije svega žitarica.

08.11.2023. u 10:15
Ispiši članak

U ovom trenutku najveći dio ukrajinskih roba na zapad se izvozi preko luka na Crnom moru i Dunavu. No, taj transport se s obzirom na ratna događanja pokazao nepouzdanim i sporim.

Središnju logističku ulogu dobio je grad Lavov

S obzirom na to i činjenicu da luke u Crnom moru u doglednoj budućnosti neće biti sigurne točke za izvoz roba, pokrenuta je ideja o modernizaciji ukrajinske željezničke infrastrukture i formiranju novih željezničkih koridora prema zapadnoj Europi.

Tko hrani svijet? Dok rat bijesni i Ukrajina i Rusija kažu da su to oni, ali evo što je zapravo istina

U tom planu središnju logističku ulogu dobio je grad Lavov u zapadnoj Ukrajini. On bi trebao postati središnja željeznička točka za pretovar roba i njihovo prevoženje u zapadnu Europu. Dio tog plana nedavno je na konferenciji Jutarnjeg lista iznio Lothar Zeller, viši savjetnik u sektoru za promet JASPERS-a, posebno naglasivši ulogu Hrvatske u njemu.

FOTO: Unsplash (ilustracija)

Prema dostupnim informacijama, plan predviđa formiranje dvaju glavnih pravaca prema zapadnoj i jugoistočnoj Europi. Jedan krak išao bi od Lavova do granične točke Mostyska i dalje u Poljsku, odakle bi robe išle prema luci u Gdanjsku i dalje brodovima prema Velikoj Britaniji i Kanadi.

Južniji krak išao bi u Mađarsku i dalje u Hrvatsku

Južniji željeznički pravac išao bi od Lavova do graničnog mjesta Chop, na tromeđi Ukrajine, Mađarske i Slovačke. Od Chopa bi koridor išao prema Košicama u Slovačkoj, odakle bi vlakovi s ukrajinskom robom mogli ići prema Češkoj i dalje Austriji.

Plenković ponovno ponudio hrvatske luke za izvoz ukrajinskog žita: Radi se na povezivanju Rijeke i Vukovara

Drugi, južniji krak išao bi u Mađarsku i dalje u Hrvatsku pa nizinskom prugom sve do luke Rijeka. U tom slučaju Rijeka bi bila glavna izvozna luka za prijevoz roba u Afriku morskim putem.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.