'SMIJALI SMO SE SJEVERNOJ KOREJI'

Krenulo zataškavanje: Uočene uznemirujuće promjene na portalu 'gradnja.rs' nakon tragedije

Autor

kkž

Nakon nesreće na Željezničkoj stanici Novi Sad u kojoj je poginulo 14 osoba, prema tvrdnjama korisnika društvenih mreža, došlo je do više izmjena u tekstu o rekonstrukciji novosadske stanice na stranici gradnja.rs. 

02.11.2024. u 10:52
Ispiši članak

Naime, Srbi su na X-u primijetili da je opis slike u tekstu o rekonstrukciji Željezničke stanice izmijenjen nakon nesreće, gdje je uklonjeno da se radi o "novoj čeličnoj nadstrešnici". Taj opis je kasnije vraćen nakon što je informacija objavljena na društvenim mrežama. Prema navodima korisnika društvenih mreža, u starom opisu slike pisalo je "Nova čelična nadstrešnica oblikom prati originalnu arhitekturu", a nakon tragedije opis slike bio je zamijenjen s "rekonstruirana Željeznička stanica", a kasnije bio vraćen stari opis.

"A smijali smo se kada su u Sjevernoj Koreji na TV prikazivali da su osvojili Svjetsko nogometno prvenstvo. Zadatak: Uvjeriti narod da je nadstrešnica stara 60 godina i da je Tito kriv za tragediju", piše u jednoj objavi na društvenoj mreži X. Osim toga došlo je i do nekoliko izmjena u naslovu teksta. Prvobitni naslov glasio je "Dobra arhitektura nikad ne umire: Ovako nakon obnove izgleda Željeznička stanica u Novom Sadu" zamijenjen s "Kako izgleda Željeznička stanica u Novom Sadu nakon obnove".

Kako je došlo do urušavanja?

Podsjetimo, u urušavanju nadstrešnice prednjeg dijela željezničkog kolodvora u Novom Sadu poginulo je 14 ljudi, a teško je ozlijeđeno njih troje, prenijeli su u subotu regionalni mediji u Vojvodini konačne brojeve te nesreće, dodajući da je akcija spašavanja završena. Dan nakon na X-u se oglasio inženjer građevine i aktivist Danijel Dašić koji je objasnio zašto je došlo do nesreće. "Do urušavanja je došlo jer je na postojeću armiranobetonsku konzolu dodana masivna čelična konstrukcija s teškim staklima, sidrena čeličnim profilima za krov, što je dovelo do pucanja ankera i loma konzolnih nosača. Zato se diže panika i priča da nadstrešnica nije rekonstruirana", napisao je Dašić.

Inženjer građevine pojasnio kako je došlo do urušavanja kolodvora: 'Zato se diže panika'

Neovisni mediji i oporba pokrenuli su pitanje odgovornosti za nesreću, podsjećajući da je zgrada željezničkog kolodvora prvi put renovirana 2021., a nakon par mjeseci je ponovno krenulo renoviranje iste stanične zgrade, da bi bila otvorena 5. srpnja ove godine. Navodi se da je rekonstrukciju obavljala kineska kompanija, da je cijena cijelog projekta ostala tajna, a sam objekt je nekoliko puta svečano otvaran. "Ovo je jedan od najtežih dana u poslijeratnoj povijesti Novog Sada. Užasna je tragedija. Izražavam sućut obiteljima nastradalih", rekao je premijer Srbije Miloš Vučević. Do urušavanja nadstrešnice sa staklenom terasom na zgradi željezničkog kolodvora u Novom Sadu došlo je u petak oko podneva.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.