KOMISIJA POKRENULA ISTRAGU

Je li ovo razlog zašto se sprema Ursulin udar: Kinezi rasturaju i opasna su konkurencija Europi

Autor

hk/h

Njemački uvoz kineskih vozila i dijelova poskočio je u prvoj polovini godine za 75 posto, a izvoz se smanjio, signalizirajući pojačani pritisak azijske konkurencije na domaćem tržištu europskog diva, pokazalo je istraživanje instituta IW.

18.09.2023. u 19:41
Ispiši članak

Nekoliko kineskih marki ušlo je ove godine na njemačko tržište, naveo je institut, dodavši da ih Nijemci sada mogu kupiti osam. Njihov udio u prodaji još je uvijek vrlo skroman i iznosi samo 1,5 posto.

Skok uvoza u prvoj polovini godine potaknuli su i automobili koje u Kini proizvode strane autokompanije, poput BMW-ovog električnog iX3 njemačkog BMW-a.

Istraživanje njemačkog instituta pokazuje da je njemački izvoz vozila i dijelova u Kinu istodobno pao za 21 posto i predstavlja tri četvrtine ukupnog pada izvoza u Kinu.

FOTO: Pixabay (Ilustracija) 

Europa gubi važnost 

"Poslovni model koji je prije podupirao proizvodnju automobila u Njemačkoj - međukontinentalni izvoz visokokvalitetnih vozila – izložen je sve snažnijem pritisku. Njemački proizvođači već godinama ubrzano sele proizvodnju u Kinu, sada i u donedavno otpornoj premium klasi", napisali su autori studije Juergen Matthes i Thomas Puls.

Šira slika pokazuje da su vozila sve češće azijski proizvod, pa su tako vozila proizvedena u azijskim zemljama lani činila gotovo 60 posto svjetske proizvodnje. U 2000. godini njihov je udio iznosio samo oko 31 posto.

Europa gubi važnost u automobilskom sektoru i poziciju među prvih deset svjetskih proizvođača zadržale su samo Njemačka i Španjolska. U 2000. skupina je obuhvaćala i Francusku, Britaniju i Italiju.

Korijeni relativne otpornost Njemačke leže u ranom ulasku na kinesko tržište, u 80-im godinama prošlog stoljeća, piše IW.

Ursula iznijela optužbe na račun jedne zemlje, a sada pokrenuta i istraga: Na udaru i poznati brendovi

Smanjivanje rizika?

Njemačka je u određenim razdobljima smatrana slabom karikom u nastojanjima Zapada da se odvoji od Kine, s obzirom na snažne poslovne veze Berlina i azijske supersile koja je u 2016. godine postala najveći njemačkki trgovinski partner.on China - which its policymakers have dubbed "de-risking".

Prošle godine se i Berlin pridružio onima koji nastoje smanjiti ovisnost o Kini.

Analiza 17-postotnog pada njemačkog uvoza iz Kine u prvoj polovini godine otkriva prve naznake smanjenja njemačke ovisnosti o Kini, zaključuju autori IW-ove studije.

Oko 70 posto grupa proizvoda s relativno visokom vrijednošću danas ima manji udio u kineskom tržištu. Donedavno činili su više od polovine kineskog uvoza.

Tržišni udio nešto manje od 16 posto tih skupina proizvoda smanjio se više od 20 postotnih bodova, pokazalo je istraživanje, ne navodeći poimence proizvode ni tržišne udjele.

Udio kemikalija u padu ukupnog kineskog uvoza iznosi 14 postotnih bodova.

Prerano je za izvođenje jasnih zaključaka iz podataka o smanjenju rizika, ističu u institutu, dodavši da im vlasti moraju osigurati više podataka.

"Žurno nam trebaju informacije kako bismo znali koji su proizvodi nužni, kakvu ulogu igraju u opskrbnim lancima kompanija i mogu li se nabaviti u dovoljnoj količini i u kratkom roku iz drugih zemalja ili iz domaće proizvodnje", poručuju iz IW-a.

FOTO: EPA/Julien Warnand

Europska komisija želi kazniti Kinu 

Europska komisija pokrenula je istragu kako bi utvrdila treba li uvesti kaznene carine kako bi zaštitila proizvođače u Europskoj uniji od uvoza jeftinijih električnih vozila iz Kine, poduprtih državnim subvencijama.

Komisija ima rok do 13 mjeseci da procijeni treba li uvesti carine više od standardnih 10 posto za automobile. Istraga obuhvaća automobile na baterije proizvedene u Kini, što znači da uključuje i brendove poput Tesle, Renaulta i BMW-a.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.