NAJSKUPLJA U EUROPI
IPAK POMAK Sedam godina, četiri vlade i Crna Gora je dobila prvu dionicu autoceste!
Sedam godina od početka gradnje, Crna Gora je u srijedu otvorila prvu dionicu svoje prve autoceste, koja će, kada bude zavrršena, povezati Podgoricu sa sjeverom te države i granicom sa Srbijom.
Četrdeset jedan kilometar autoceste stajao je gotovo milijardu eura, a za sedam godina njegove izgradnje promijenile su se četiri crnogorske vlade, a završetak radova pet puta je odgađan.
Izvođač radova bila je kineska kompanije China Road & Bridge Corporation (CRBC), ista ona koja je gradila Pelješački most u Hrvatskoj.
Otvarajući autocestu crnogorski premijer Dritan Abazović je kazao da "sedam godina od početka izgradnje Crna Gora ne otvara samo put već i perspektivu za njezinu budućnost".
"Autoput je početak trajnog spajanja Crne Gore sa svijetom. Vrleti crnogorskog krša sjedinit će se s plodnom ravnicom, Podgoricu sa sjeverom države, Crnu Goru s Europom", rekao je Abazović.
Autocesta ima 20 mostova ili 15 posto ukupne dužine, 16 dvocijevnih tunela i četiri petlje.
Na složenost trase utječe i činjenica da će budući vozači iz pravca Podgorice putovanje počinjati na 60 metara nadmorske visine te će ubrzo doći u planinski dio i na nadmorsku visinu od 1100 metara.
Autocesta je otvorena povodom 13. srpnja, Dana državnosti, a vrpcu je presjekao premijer Dritan Abazović. Prvi putnici proći će autocestom u četvrtak i prvih sedam dana vožnja će biti besplatna, a poslije će cestarina iznositi 3,5 eura.
Prvi tender za izgradnju crnogorske autoceste raspisan je davne 2008. godine i na njemu je prvorangirani bio konzorcij koji je predvodila kompanija Konstruktor iz Splita, a postavljanju kamena temeljca godinu dana poslije prisustvovala je i tadašnja premijerka Hrvatske Jadranka Kosor.
Na proljeće 2010. godine država Crna Gora raskinula je ugovor s Konstruktorom, bez plaćanja penala, jer između ostalog ta tvrtka nije osigurala financijske garancije. Nakon toga, crnogorska vlada je punih pet godina tražila nove partnere za gradnju "projekta stoljeća", kako su ga nazvali u Crnoj Gori.
Procjena stručnjaka je da će to biti najskuplja autocesta u Europi po cijeni izgradnje kilometra.
Ovo je tek prva, ali najzahtjevnija dionica autoceste čija ukupna dužina u konačnici treba iznositi oko 160 kilometara. Još se ne zna kada će početi izgradnja nastavka autoceste koja će ići prema crnogorskoj obali.
Još jednom, nekoliko sati pred otvaranje, na prvoj dionici auto-puta.
— Ervin Ibrahimovic (@ErvinIbrahimov1) July 13, 2022
Završni obilazak.
Sve je spremno za novu eru transporta u 🇲🇪 koja će dati snažan impuls privredi i razvoju sjevera i cijele 🇲🇪.
Uspijevaju hrabri, posvećeni i uporni. pic.twitter.com/CiouMdA32N
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.