VARANJE KUPACA
Tvrtke se u krizi dosjetile novih načina prevara: Pogledajte što izvode s margarinom, uljem, čokoladom...
Njemački potrošači nezadovoljni su ponudom u supermarketima. Osim što su prvo porasle cijene, smanjila su se i pakiranja, a sada je izgleda smanjena i kvaliteta proizvoda.
Potrošači primjećuju da kompanije svoje visoke troškove prebacuju na njih. Vidljivo je to u trgovinama i na benzinskim postajama. Savjetovalište za potrošače u Hamburgu proglasilo je tako margarin Rama proizvođača Upfield "Prijevarom 2022. godine".
Naime, njegov je sadržaj s 500 smanjen na 400 grama dok je cijena od 2,19 eura ostala ista, čime je margarin poskupio za 25 posto. Taj fenomen je sada poznat kao "skupljena inflacija", prema njemačkom Shrinkflation, kako piše Deutsche Welle.
Skimpflacija
Pojavio se pritom i novi trend pod nazivom "skimpflacija", od engleske riječi koja znači štedjeti, a izraz je skovao američki TV kanal NPR 2021. godine. "Fenomen se širi i u Velikoj Britaniji i Njemačkoj", rekla je za ARD Sabine Hübner, stručnjakinja za kvalitetu u sektoru uslužnih djelatnosti.
Proizvođači pomfrita su tako zamijenili suncokretovo ulje palminim jer suncokretovo ulje nije više bilo dostupno nakon početka rata u Ukrajini. "Ono što je bilo zamišljeno kao mjera u slučaju nužde sada je dijelom postala etablirana pojava", dodala je Hübner jer samo se jedan od proizvođača vratio kvalitetnijem proizvodu nakon što je ulje ponovno postalo dostupno.
Promjene sastojaka nisu navedene
Pritom neki proizvođači na pakiranjima nisu naveli promjene sastojaka, a razlog je što su tvrtke dobile izvanrednu dozvolu. Zbog toga su morali samo navesti napomenu da primjerice sadrži palmino, umjesto suncokretovog ulja, ali u polju predviđenom za upisivanje roka trajanja.
FOTO: Unsplash
Centar za savjetovanje potrošača u Hamburgu izvjestio je o lošijoj kvaliteti i višoj cijeni čokolade koja se prodaje u lancu Aldi, a u kojoj je smanjen udio marcipana, odnosno pistacija i nugata dok je njihova cijena sada viša. Osim što se odnosi na hranu, izraz se koristi i za slabiju kvalitetu usluga.
To znači dugo čekanje na telefonskim linijama za podršku potrošačima, redove na aerodromima zbog manjka zaposlenih, aviokompanije koje dozvoljavaju unošenje sve manje ručne prtljage dok cijene karata rastu. "To znači da kupci dobivaju manje usluga, a istovremeno zaposlenici često moraju raditi više", dodala je Hübner.
Važna je transparentnost
Usprkos tome, potrebna je transparentnost i iskrenost, savjetuje Hübner. Ipak, mnogi više ne žele plaćati previsoke cijene ili to nisu u mogućnosti pa se kao rezultat, lojalnost robnoj marki smanjuje.
Ipak, Hübner ističe prednost digitalizacije. "Zahvaljujući društvenim mrežama, kupci sada imaju više moći koju treba iskoristiti", istaknula je.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.