POZDRAVILA ODLUKU EUROPSKE KOMISIJE

Sunčana Glavak: Produljenje koncesijskog ugovora za Istarski ipsilonu pokrenut će investicijski ciklus težak milijardu i pol kuna

Autor

dd

Europska komisija u petak je odobrila produljenje koncesijskog ugovora između Republike Hrvatske i tvrtke Bina-Istra za upravljanje autocestama A8 i A9, poznatijima kao Istarski ipsilon, do 2039. godine. Operateru koncesije to će omogućiti 197 milijuna eura novih investicija. Zastupnica u Europskom parlamentu Sunčana Glavak pozdravila je odluku Europske komisije jer će se predloženim produljenjem koncesijskog ugovora pokrenuti dodatni investicijski ciklus u cestovnu infrastrukturu Istre u iznosu od gotovo milijardu i pol kuna.

 

07.08.2020. u 21:14
Ispiši članak

"Osim jačanja povezanosti Istre i ostatka Republike Hrvatske, ulaganja u Istarski ipsilon jačaju i Europski pravac 751 između Hrvatske i Slovenije. Ulaganja će dati i dodatni gospodarski impuls istarskom poluotoku te ojačati sigurnost svih sudionika u prometu. Istra je jedna od najpropulzivnijih hrvatskih turističkih regija i izgradnja drugog kolnika te nove cijevi tunela Učka olakšat će kretanje tijekom ljetnih mjeseci”, izjavila je zastupnica u Europskom parlamentu Sunčana Glavak.

Hrvatska je u lipnju 2020. obavijestila Europsku komisiju o produljenju ugovora o koncesiji do 2039. godine. Produljenje će omogućiti Bina-Istri financiranje izgradnje drugog kolnika (još jedan trak u svakom smjeru) između čvora Vranja i tunela Učka. Iznos od 197 milijuna eura uglavnom će se koristiti za izgradnju nove cijevi tunela Učka duge 5,63 kilometara, koja je potrebna za ispunjavanje minimalnih sigurnosnih zahtjeva, kao i nekoliko novih vijadukata, podvožnjaka i nadvožnjaka. Bina-Istra će također obnoviti odmorište Kvarner. Očekuje se da će se puni profil tunela s odmorištem Kvarner otvoriti do turističke sezone 2024.

Cjelokupna dionica od Pazina do tunela Učka, koja je upravo u izgradnji, duga 28 kilometara, predstavlja dopunu na puni profil Istarskog ipsilona te je veliki izazov za izvođače radova s obzirom na to da uključuje izgradnju čak 31 objekta (nadvožnjaka i vijadukta) te potpuno novo odmorište.

Istarski ipsilon prvi je projekt gradnje cestovne infrastrukture prema modelu javno-privatnog partnerstva u Hrvatskoj. Od početka projekta u izgradnju je uloženo 800 milijuna eura. Ova cestovna mreža predstavlja žilu kucavicu istarskog poluotoka kojom godišnje prometuje preko 10 milijuna vozila.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.