SLOVENSKI PREMIJER
Šarec državnim tvrtkama: Ne objavljujte plaćene oglase u medijima koji promoviraju govor mržnje!
Slovenski premijer Marjan Šarec savjetovao je poduzećima u vlasništvu države da ne objavljuju plaćene oglase u medijima koji promoviraju govor mržnje i netoleranciju jer im tako, kao je naveo, možda i nehotice daju legitimitet.
"Želim upozoriti da takvi sadržaji, poput homofobije i rasizma, truju društvo i unose razdor u ionako krhku toleranciju i suživot, te dodatno zamagljuju granicu onoga što je još dopustivo", napisao je Šarec u izjavi koju je prenio njegov kabinet.
Slovenski premijer dodaje da vjeruje kako namjera marketinških službi državnih poduzeća nije takva, ali da plaćenim oglasima na platformama koje šire govor mržnje daju mogućnost njihovim korisnicima da to shvate kao financijsku potporu i slaganje s društveno neprihvatljivim stajalištima.
Šarec je pozvao tvrtke u većinskom vlasništvu države da se kao "društveno odgovorna" poduzeća etičkim kodeksom obvežu da neće sudjelovati u propagiranju netolerancije i govora mržnje niti u tome pomagati.
Ured za informiranje slovenske vlade pojasnio je da se radi o reakciji na pozive aktivista koji su uslijedili nakon rasprave na društvenim mrežama.
Rasprava se vodila o tome treba li se Šarčeva vlada izjasniti o praksi po kojoj tvrtke u vlasništvu države objavljuju plaćene oglase u medijima i na platformama ekstremne desnice koja propagira netoleranciju prema migrantima, azilantima, muslimanima, te pripadnicima manjina s obzirom na spolnu orijentaciju.
U kampanji aktivista pri tome su se osobito spominjali plaćeni oglasi Telekoma Slovenije (TS), nacionalnog teleoperatera, ali i Pošte Slovenije, osiguravajućeg društva Sava, Petrola, Triglav osiguranja i energetskog poduzeća GEN-I, primjerice na televizijskom kanalu "Nova24tv" i tjednik "Demokracija".
U njima se često pojavljuju bombastični naslovi i najave kojima nastoje privući čitatelje, poput "S migrantima u Sloveniju dolazi kultura silovanja", "Muslimanke u burkinijima preplavile Novo Mesto" ili "Preporuke roditeljima kako djecu u školi obraniti od aktivista LGTB-a i multikulturalizma".
Aktivisti kao primjer kako bi trebala djelovati vlada da ograniči financiranje takvih platformi navode sličnu akciju u SAD-u i Europi koja je rezultirala prestankom objavljivanja oglasa nekih velikih korporacija na medijskim platformama poput Breitbarta kojega je osnovao nekadašnji savjetnik Donalda Trumpa Steve Bannon.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.