U VELIKIM PROBLEMIMA

Otkrivena tajna sastanka koji je odredio sudbinu automobilskog diva: 'Auf Wiedersehen'

Autor

im

Tvrtka Volkswagen morat će krenuti u promjenu poslovanja zbog mogućnosti zatvaranja pogona. 

05.09.2024. u 13:18
Ispiši članak

"Volkswagen (WV) ima jednu, možda dvije godine da 'na glavu' preokrene poslovanje svoje glavne automobilske marke", izjavio je financijski direktor te tvrtke Arno Antlitz u srijedu, pokušavajući na burnom sastanku u Wolfsburgu uvjeriti radnike da podrže planove za velike rezove koji uključuju i zatvaranje pogona u Njemačkoj. Sastanak je kasnio nekoliko minuta jer su zaposlenici zviždali i vikali "Auf Wiedersehen", u prijevodu doviđenja, kada je Antlitz stupio na pozornicu.

Apelirao je na zajedničku odgovornost radnika i uprave da smanje troškove ako brend želi opstati uslijed tranzicije na električna vozila. Pred punom dvoranom od 16 tisuća radnika i još 5000 onih koji su prijenos pratili izvan dvorane putem ekrana, Antlitz je rekao da se europsko tržište automobila smanjilo nakon pandemije i da se tvrtka suočava s manjkom potražnje od oko 500 tisuća automobila, što je otprilike jednako dvjema tvornicama."Tržište jednostavno ne postoji", kazao je na sastanku u sjedištu Volkswagena.

Dodao je kako ne očekuje oporavak prodaje te da VW ima "jednu, možda dvije" godine za smanjenje troškova i prilagodbu proizvodnje. Na to je čelnica radničkog vijeća Daniela Cavallo odgovorila da je uprava 'masivno narušila povjerenje' zaposlenih i usporedila prijetnju zatvaranjem tvornica s "objavom bankrota". Cavallo je pozvala izvršnog direktora VW-a Olivera Blumea, koji govor nije planirao, da se obrati zaposlenicima i objasni zašto grupa daje prednost ulaganju u pet milijardi eura vrijedno softversko partnerstvo s američkim startupom Rivian, umjesto zaštiti njemačkih radnih mjesta.

FOTO: Pixabay

'Njemačka mora ostati jaka automobilska zemlja'

Mogućnost zatvaranja pogona u jednoj od najpoznatijih njemačkih tvrtki izazvala je dodatne zabrinutosti za najveće europsko gospodarstvo, koje se bori s slabim rastom, slabijom potražnjom za izvozom, višim troškovima i konkurencijom iz inozemstva. Nakon poraza na regionalnim izborima koji su donijeli porast potpore krajnjoj desnici, kancelar Olaf Scholz postavio je Volkswagen kao prioritet.

Scholz s vodstvom tvrtke i sindikatima razgovara kako bi očuvao radna mjesta i osigurao stabilnost automobilske industrije vitalne za njemačku ekonomiju. Ministar rada Hubertus Heil obećao je podršku, kazavši za RTL/ntv da "Njemačka mora ostati jaka automobilska zemlja", no nije precizirao kakvu će podršku pružiti.

Dodao je da VW mora najprije obaviti svoj posao kako bi osigurao radna mjesta i spriječio zatvaranje pogona. Očekuje se da će Scholzova vlada u srijedu dogovoriti predložene mjere za smanjenje poreza kako bi se potaknula potražnja za električnim vozilima, koja zaostaje za očekivanjima.

FOTO: Pixabay

'Sindikati i uprava Volkswagena trebaju pregovarati'

Naglašavajući tešku pozadinu, poslovna klima u njemačkoj automobilskoj industriji dodatno je pogoršana u kolovozu, izvijestio je u srijedu Ifo institut za ekonomska istraživanja. Volkswagen, čije marke uključuju i Audi, SEAT te Škodu, u ponedjeljak je objavio da razmatra zatvaranje tvornica u Njemačkoj i ukidanje višegodišnjeg jamstva za radna mjesta u šest svojih pogona.

Razmatra zatvaranje tvornica u sklopu plana rezanja troškova od 10 milijardi eura. Cilj je povećati profitnu maržu VW marke na 6,5 posto do 2026. godine, s 2,3 posto u prvih šest mjeseci 2024. "Sindikati i uprava Volkswagena trebaju pregovarati o povećanju plaća u listopadu, no predstavnici radnika žele da pregovori počnu ranije te da uključe i šire rasprave o budućnosti tvrtke", izjavio je Thomas Knabel iz sindikata.

Automobilski div kojeg obožavaju Hrvati nije odolio pritisku: 'Nećete dok sam ja tu'

Sindikat IG Metall ne želi započeti pregovore dok tvrtka ne povuče prijetnju zatvaranja pogona. Dok uprava za financijske poteškoće krivi loše gospodarsko okruženje i nove konkurente, predstavnici radnika smatraju da je proizvodna strategija neučinkovita i da se presporo ulagalo u masovnu proizvodnju električnih vozila.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.