NISU ZADOVOLJNI

Propao plan Europske komisije pa su sad u problemu: 'Ovako nije bilo planirano'

Autor

jg/h

Europska komisija predložila je u srijedu trogodišnju odgodu novih propisa o trgovini električnim automobilima s Britanijom, istaknuvši da je proizvodnja baterija u EU porasla slabije no što se planiralo.

06.12.2023. u 18:23
Ispiši članak

Prema sporazumu o trgovini nakon Brexita uvoz električnih automobila oslobođen je carina ako je najmanje 55 posto njihove vrijednosti stvoreno u EU, odnosno u Britaniji. Za baterijske ćelije i module prag iznosi 65 posto, a za baterijske sklopove 70 posto. Sporazum predviđa dva prijelazna razdoblja. U prvom uvoz je oslobođen carina ako je 40 posto vrijednosti automobila proizvedeno u EU odnosno u Britaniji. Za baterijske pakete i njihove komponente prag iznosi 30 posto.

U drugom prijelaznom razdoblju, od 2024. do 2026., bescarinski uvoz zahtijeva da najmanje 45 posto vrijednosti električnih vozila bude porijeklom iz EU ili Britanije, te najmanje 50 posto baterijskih ćelija i modula i 60 posto baterijskih sklopova. Ako vozilo ne ispunjava te uvjete, podliježe uvoznim carinama od 10 posto. EK je u srijedu predložio da se prvo prijelazno razdoblje produlji za tri godine, do 2027., i da drugo prijelazno razdoblje bude ukinuto. Od 2027. primjenjivao bi se puni sporazum o trgovini nakon Brexita. 

FOTO: Unsplash

Nije bilo kako je planirano

"Zbog ruske invazije na Ukrajinu i skoka cijene energije te potpora u zemljama-konkurentima proizvodnja baterija u EU-u nije porasla kao što je planirano", naglasio je potpredsjednik EK Maroš Šefčovič. Budući da baterije predstavljaju 30-40 posto vrijednosti automobila i da je većina iz Kine, mnogi proizvođači automobila tvrde da bi teško ispunili uvjete iz drugog prijelaznog razdoblja.

Europska komisija odobrila megaprojekt vrijedan milijardu eura: Brk će omastiti i velika hrvatska tvrtka

Komisija je također priopćila da će izdvojiti još tri milijarde eura za poticaje industriji baterija u EU koji bi trebali poduprijeti domaću proizvodnju i smanjiti oslanjanje na baterije i materijale iz Kine.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.