OPREZA NIKAD DOSTA

Oštra prijetnja Europske komisije: Evo koje tvrtke moraju biti na oprezu

Autor

is/h

Europska komisija sprema se u idućim tjednima poslati inspektore u skupinu kineskih proizvođača električnih automobila u sklopu istrage o mogućim državnim subvencijama, rekla su tri upućena izvora.

13.01.2024. u 07:58
Ispiši članak

Inspektori će posjetiti BYD, Geely i SAIC, rekla su dva izvora. Inspekcija neće obuhvatiti nekineske marke koje se proizvode u Kini, poput Tesle, Renaulta i BMW-a, napomenuo je jedan od njih. Komisija je u listopadu otvorila istragu kako bi utvrdila jesu li kineski proizvođači jeftinijih električna vozila u prednosti pred europskom konkkurencijom zahvaljujući državnim subvencijama. Kina je istragu nazvala protekcionističkom.

Europska komisija, kinesko ministarstvo trgovine, BYD i SAIC nisu odmah odgovorili na upit Reutersa da komentiraju informaciju o inspekcijama. Geely je odbio komentirati, ali je ponovio priopćenje iz listopada da poštuju sve propise i podržavaju ravnopravno natjecanje na globalnoj razini. Jedan izvor rekao je da su istražitelji stigli u Kinu, a drugi da su posjeti zakazani za siječanj i veljaču.

FOTO: Pixabay

Inspektori će provjeravati vjerodostojnost

Inspektori će na licu mjesta provjeriti vjerodostojnost odgovora proizvođača na upitnike koje im je poslala Komisija, rekao je jedan od izvora. U dokumentima EK-a stoji da je istraga u "početnoj fazi" i da su "verifikacijski posjeti" u planu do 11. travnja. Izvori su zamolili da ne budu imenovani jer su detalji posjeta povjerljivi.

Udio kineskih vozila u tržištu električnih vozila Europske unije dosegnuo je osam posto, a do 2025. mogao bi se gotovo udvostručiti, budući da su obično do 20 posto jeftiniji od modela proizvedenih u EU. U listopadu je kineski Great Wall Motor priopćio da je bio prvi u skupini proizvođača poslao odgovore na upitnik vezan uz europsku istragu o subvencijama.

Respiratorna bolest i Kina u istoj rečenici: WHO im ne vjeruje, zbog brojnih slučajeva traže detalje

Kineski proizvođači električnih vozila, od tržišnog lidera BYD-a do njegovih manjih rivala Xpenga i Nija, šire se ubrzanim tempom na inozemna tržišta. Kina je lani pretekla Japan i zasjela na vrh svjetske ljestvice izvoznika, s isporučenih 5,26 milijuna vozila u vrijednosti oko 102 milijarde dolara, objavilo je ovaj tjedan kinesko automobilsko udruženje.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.