DISKRIMINACIJA?

Odluka EU-a izazvala burne reakcije: Tiče se promjena s vozačkim dozvolama

Autor

db

Europska unija donijela je odluku o moderniziranju sustava izdavanja vozačkih dozvola uvođenjem potpuno digitalne vozačke kao standardne opcije.

02.05.2025. u 10:51
Ispiši članak

Nakon kratkog prijelaznog razdoblja, vozači će diljem EU-a po prvi puta svoje vozačke moći dobivati u digitalnom obliku. Međutim, uvođenje novih pravila donosi i određene kontroverze, posebice kada su u pitanju stariji vozači. Prema privremenom sporazumu postignutom između Europskog parlamenta i Vijeća EU-a, fizičke vozačke dozvole neće potpuno nestati – ostaju dostupne, ali samo na izričit zahtjev vozača.

Institucije EU-a su jasno naglasile da digitalizacija ne smije otežavati proces izdavanja i obnavljanja vozačke dozvole niti uzrokovati dodatne financijske troškove vozačima. Cilj je da se cijeli proces pojednostavi, ali uz maksimalnu dostupnost za sve građane. Iako digitalizacija ima mnoge prednosti, ipak postoje određeni problemi.

Na primjer, tu su tehničke prepreke, pogotovo za one slabije informatički obrazovane ili za stanovnike područja s ograničenim pristupom internetu. Vozači su zabrinuti i zbog kontroverzne odluke da se zemljama članicama dopusti skraćivanje valjanosti vozačkih dozvola za osobe starije od 65 godina. Ova mjera već sada izaziva oštre kritike kao diskriminatorna i proizvoljna.

FOTO: Unsplash

Glavni cilj EU-a

"Takve mjere nisu utemeljene na znanstvenim dokazima koji bi opravdali automatsko smanjenje valjanosti vozačke dozvole nakon određene dobi. Umjesto toga, potrebna je individualna procjena sposobnosti, neovisno o godinama života", poručili su iz AGE Europe, prenio je tportal.

EU tvrdi da joj je glavni cilj povećati sigurnost na cestama. Naime, ova revizija dio je EU-ovog Okvira politike sigurnosti na cestama za razdoblje od 2021. do 2030., kojim se želi smanjiti broj smrtnih slučajeva i teških ozljeda na cestama za 50 posto do 2030. godine, a dugoročno cilj je potpuno iskorijeniti smrtne slučajeve u prometu do 2050. godine.

Hrvatska uvozi automobile sa skrivenim nedostacima: Lažirani kilometri nisu najveći problem

Kako bi novi sustav stupio na snagu, privremeni sporazum moraju formalno potvrditi predstavnici država članica u Vijeću EU-a te Europski parlament. Očekuje se kako će potvrda biti proceduralne prirode, no zbog kontroverze oko dobne granice, nije isključeno da će proces usvajanja biti popraćen dodatnim raspravama.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.