kršenje zakona

Mastercard suočen s odštetnim zahtjevom u iznosu 14 milijardi funti

Autor

Direktno.hr

Britanski potrošači potražuju od američke kartične kompanije Mastercard ukupno 14 milijardi funti odštete zbog visokih naknada za obradu kartičnih plaćanja kojima se krše zakoni o ravnopravnoj tržišnoj utakmici, izvijestili su u četvrtak britanski mediji.
08.09.2016. u 18:38
Ispiši članak

Europski sud pravde presudio je 2014. godine da su regulatori s pravom kritizirali visoke naknade koju Mastercard naplaćuje maloprodajnim kompanijama za obradu kartičnih plaćanja, podsjeća BBC.

Mastercard je snizio naknade a sada se suočava s odštetnim zahtjevom za 16 godina naplate previsokih iznosa, u razdoblju od 1992. do 2008. godine.

Iz američke su kompanije najavili da će osporiti taj zahtjev.

"Zahtjev je podnesen i mi ćemo ga detaljno proučiti. No, i dalje odlučno osporavamo njegovu osnovu i namjeravamo joj se žestoko suprotstaviti", priopćili su iz Mastercarda.

"Jamčimo realnu vrijednost prednostima koje uključuju sigurnost, praktičnost i zaštitu potrošača i ustrajemo u ulaganjima u naše usluge plaćanja kako bismo i dalje udovoljavali potrebama svih naših potrošača koje se brzo razvijaju", dodaju.

Mastercard je druga po veličini kartična kuća, nakon Vise. Sedam godina vodili su pravnu bitku protiv odluke europskog regulatora za ravnopravnu tržišnu utakmicu koja je završila Mastercardovim porazom pred europskim sudom.

U netom podnesenom zahtjevu stoji da su potrošači bili suočeni s višim troškovima no što je bilo potrebno budući da su maloprodajne kompanije pretočile nepotrebno visoke naknade za obradu transakcija u cijene artikala.

Potrošače zastupa nekadašnji britanski pučki pravobranitelj za financijske usluge Walter Merricks na temelju novog zakona o pravima potrošača. U prvoj fazi odštetni zahtjev bit će upućen prizivnom sudu za tržišno natjecanje (CAT) u Londonu, tumači BBC.

Ako prva faza spora bude uspješno dokončana, očekuje se da će prvo saslušanje u sporu biti održano tek 2018. a možda i kasnije. Prema zakonu o pravima potrošača iz 2015. potrošači koji žive u Velikoj Britaniji automatski će biti uključeni u odštetni zahtjev i u konačnici mogu tražiti da im se isplati odšteta.

 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.