KONKURENCIJA
Hoće li luka Trst po kontejnerskom prometu preteći slovenski Koper?
Dok se u Kopru s investicijom u proširenje postojećih terminala pojavljuju sve veći problemi, u Trstu će uskoro privatni investitor Trieste Marine Terminal početi sa širenjem kontejnerskog terminala. U njega će uložiti 188 milijuna eura, sa ciljem da Trst već 2018. godine može pretovariti 1,2 milijuna standardnih TEU kontejnera godišnje. Time bi pretekao koparsku luku, navodi slovenski poslovni list "Finance".
Za usporedbu, lani su u Kopru pretovarili 790 tisuća kontejnera, a u Trstu 501 tisuću. Planirano ulaganje u proširenje terminala u Kopru stajalo bi 225 milijuna eura, s time da bi modernizacija i proširenje luke bili dovršeni tek 2021. godine, piše list.
Koper, čiji je lučki koncesionar u vlasništvu države, ima probleme sa strukturom i privlačenjem kapitala, jer među zaposlenima, u sindikatima i dijelu politike postoje jaki otpori za izdavanje novih lučkih koncesija potencijalnim ulagačima iz inozemstva.
Prednost je Trsta i strateška povezanost s europskim zaleđem preko Austrije, dok je u Sloveniji još neizvjesno kako pronaći novac za planiranu novu prugu koja bi Koper povezala sa zaleđem. Po nekim izračunima, za to bi trebalo 1,4 milijarde eura, pa projekt još 'visi u zraku', piše list.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.