dogovor oko cijena
EK kaznila kamionski kartel s 2,93 milijarde eura, kršili pravila
Njemački proizvođači MAN u vlasništvu Volkswagena i Daimlera, zatim švedsko-francuski Volvo/Renault, nizozemski DAF i talijanski Iveco udružili su se u kartel tijekom 14 godina, objavila je Komisija.
MAN je pošteđen plaćanja kazne jer je Komisiji otkrio postojanje kartela. Svi proizvođači su priznali da su sudjelovali u kartelu. Daimleru je određena najviša kazna, u visini od 1,01 milijardu eura. Volvo, najveća švedska kompanija po prihodima, dobio je kaznu od 670,45 milijuna eura, Iveco od 494,61 milijun eura, a DAF-u od 752,68 milijuna eura.
"Danas smo snažno udarili odredivši rekordne kazne za ozbiljna kršenja pravila. Na europskim cestama ima preko 30 milijuna kamiona, na koje otpada oko tri četvrtine unutarnjeg prometa roba u Europi. Neprihvatljivo je da MAN, Volvo/Renault, Daimler, Iveco i DAF, koji proizvode 9 od 10 srednjih i teških kamiona proizvednih u Europi, tvore kartel umjesto da se međusobno natječu. Tijekom 14 godina te tvrtke su se dogovarale oko cijena i oko prebicavanja troškova za usklađivanje s ekološkim normama na svoje klijente", izjavila je povjerenica za tržišno natjecanje Margrethe Vestager.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.