MISTERIJ
Deset teorija koje pokušavaju objasniti pad Germanwingsovog Airbusa
Podsjetimo, prema riječima francuskog istražitelja, najlogičniji je zaključak da je Lubitz namjerno odbio otvoriti vrata pilotske kabine kapetanu koji je bezuspješno pokušavao ondje ući te da je namjerno srušio letjelicu. Evo, što je prema raznim teorijama mogao biti uzrok tog neshvatljivog ponašanja.
1.Samoubojstvo
Istražitelji su naglasili kako se zrakoplovom upravljalo do samog pada te da u nijednom trenutku let nije bio izvan kontrole. Mnogi su upozorili kako je jedini način da član posade bude ostavljen zaključan namjerna izolacija unutar kokpita. Također, prema riječima nadležnih u istrazi, osoba mora biti svjesna i samo namjernom aktivnošću može zaključati pilotsku kabinu i ostaviti nekog vani.
2. Onesposobljeni kopilot
Teoretski, pilot je mogao imati srčani udar, napadaj ili moždani udar.
Međutim, mnogi odbacuju ovo objašnjenje budući da su vrata kokpita konstruirana tako da dopuštaju mogućnost da se pilot onesvijesti u kabini. U tom slučaju bio bi omogućen ulaz drugim članovima osoblja u kokpit.
Iz tvrtke Germanwings obavijestili su da i u slučaju da su oba pilota onesposobljena, postoji kod za hitne slučajeve za osoblje prema kojem se oglasi alarma te se za pet sekundi otpusti brava.
3. Otmica zrakoplova
Sabotaža je uzrok u manje od jedne desetine najvećih fatalnih zrakoplovnih nesreća , pokazuju podaci na stranci Plane Crash Info. Ipak, mogućnost otmice ili teorije da je kopilot bio radikalni ''insider'' potaknula je raspravu na internetu.
Dva iranska novinara poginula su u padu zrakoplova ali, piše Mirror, radilo se o sportskim novinarima koji se nisu bavili pitanjem nacionalne sigurnosti već samo pratili utakmicu Real Madrida i Barcelone.
4. Blokirani senzori
Prije samo četiri mjeseca izdano je sigurnosno upozorenje svim Airbus-ovima zbog greške koja bi mogla potaknuti poniranje uzrokujući gubitak kontrole nad zrakoplovom.
Europska agencija za zrakoplovnu sigurnost izdala je upozorenje da dio opreme ne funkcionira kako bi trebao u Airbus- u A321 što bi, također ,moglo dovesti do gubljenja kontrole nad zrakoplovom. Ipak, Airbus je jedan od najpopularniji modela zrakoplova na svijetu, a A320 polijeće ili slijeće svakih 2,2 sekunde u svijetu.
5. Razbijen prozor kokpita
Jedan je pilot na internetskoj debati o nesreći komentirao kako je moguće da je nesreću uzrokovalo puknuće vjetrobrana na kabini zbog čega bi piloti ostali bez kisika. Nakon ljudske greške, mehanički kvarovi su najčešći uzroci zrakoplovnih nesreća. Mehanički kvar, teoretski, mogao je uzrokovati pad 25 godina starog zrakoplova.
6. Kratki spoj
Jedna od teorija koja kruže internetom uključuje LHC (Large Hadron Collider) odnosno Veliki hadronski sudarač. Radi se o najvećem svjetskom akceleratoru čestica koji se nalazi u kružnom tunelu 175 metara ispod francusko-švicarske granice u blizini Ženeve, u CERN-u.
Nadležna tijela su upozorila kako je ogroman akcelerator čestica pretrpio kratki spoj na jednom od magnetnih spojeva 21. ožujka, tri dana prije nesreće. Neki kritičari tvrde kako se kratki spoj dogodio na sam dan nesreće što je vjerojatno utjecalo na sustav letenja zrakoplova.
Međutim, CERN se nalazi 200 kilometara od mjesta nesreće, a neispravan rad bi vjerojatno utjecao i na druge zrakoplove koji su letjeli u blizini akceleratora.
7. Opasan teret
Nadležni u istrazi na novinskoj konferenciji u srijedu obavijestili su da teret u zrakoplovu do tada još nije bio analiziran. Prema pisanju Associated Press-a, postoje naznake da je zrakoplov prenosio litijske baterije – teret koji bi mogao potaknuti eksploziju u zraku.
8. Usporena dekompresija
Jedan od profesionalnih pilota rekao je kako je tijekom obuke bio podvrgnut hipnozi kako bi mogao prepoznati simptome ukoliko se to stanje dogodi tijekom usporene dekompresije.''Sjećam se da nije bilo nimalo ugodno. Jedva ste svjesni promjena s obzirom na vaše mentalno stanje'', ispričao je pilot. Je li gubitak tlaka mogao uzrokovati nesvjesticu ili vrtoglavicu tako da kopilot nije primijetio što se događa dok nije bilo kasno?
9. Ubrzana dekompresija
''Kada se to dogodi doslovno se osjećate kao da je ostatak zrakoplova eksplodirao. Jezik se nađe u grlu, uši jako bole a zubi postanu stotinu puta osjetljiviji. Ukoliko je netko ranije imao infekciju uha ili loše zubarsko punjenje vjerojatno će se onesvijestiti'', ispričao je jedan pilot svoje iskustvo. Međutim, ova teorija se odbacuje budući da je zrakoplov bio pod kontrolom do samog pada.
10. Vrijeme
Loši vremenski uvjeti, poput munja, uvijek su moguć uzrok zrakoplovnih nesreća. Međutim, u ovom slučaju, to je odmah odbačeno. U vrijeme nesreće u Alpama nije bilo oluja, a vidljivost je bila izvrsna.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.