POSLJEDICA TRGOVINSKOG RATA
Daimlerovi radnici prijete štrajkom u slučaju seljenja proizvodnje iz Njemačke
Njemački radnici u Daimleru branit će lokalna radna mjesta bude li taj proizvođač luksuznih automobila pokušao dio proizvodnje preseliti u SAD u odgovoru na carine, izjavio je Reutersu član nadzornog odbora u Daimleru Roman Zitzelsberger.
Proizvođači automobila diljem svijeta spremaju se za novi geopolitički poredak nakon što je američki predsjednik Donald Trump zaprijetio da će nametnuti carine na uvoz iz Kine i Europske unije kako bi zaštitio američka radna mjesta.
"Ako ovo eskalira u trgovinski rat, i bude li svatko povećavao carine, tada će to pogoditi trgovinu, proizvodnju i zapošljavanje", rekao je Reutersu Zitzelsberger, čelnik sindikata IG Metalla u saveznoj njemačkoj zemlji Baden-Württembergu.
Trump je zaprijetio da će carine uvesti i na uvoz automobila i autodijelova iz Europe. Tim potezom mogao bi pogoditi dobit njemačkih proizvođača koji izvoze vozila iz Europe i iz SAD-a.
"Neki su proizvođači automobila vrlo fleksibilni i mogu proizvesti nekoliko modela u jednoj tvornici, oni su u prednosti kad se radi o prilagodbama", poručio je Zitzelsberger, također i član upravnog odbora, u izjavi za Reuters.
BMW je nedavno zaustavio izvoz u Kinu modela SUV-a x3 iz tvornice u Spartanburgu, u saveznoj američkoj državi Južnoj Karolini. Umjesto toga, taj njemački proizvođač planira navedeni model proizvoditi u Kini i povećati tamošnju proizvodnju na razine koje bi premašivale kapacitete u Spartanburgu.
Predstavnici zaposlenika pratit će i najmanje pokušaje preseljenja proizvodnje iz Njemačke kako bi zajamčili da ne budu ugrožena lokalna radna mjesta.
"Bude li potegnuto takvo pitanje, nećemo čekati ni to odobravati, već ćemo uvijek pokušati štititi zapošljavanje i proizvodnju određenih modela u Njemačkoj", istaknuo je Zitzelsberger.
Predstavnici zaposlenika u Njemačkoj imaju pravo na polovinu mjesta u upravnom odboru i pravo veta kod donošenja značajnih strateških odluka.
Samo u Baden-Wuerttemburgu, iz kojeg dolaze proizvođači Porsche, Mercedes-Benz, te dobavljači Bosch i Mahle, oko 440.000 radnih mjesta ovisi o autoindustriji.
Carine između SAD-a i Kine već su pogodile Daimlera, krovnu kompaniju brenda Mercedes-Benz, primoravši ih u lipnju na objavu upozorenja o dobiti, budući da SUV-ove proizvodi u američkoj saveznoj državi Alabami i izvozi ih diljem svijeta, podsjeća Reuters.
U srijedu su predsjednik SAD-a Donald Trump i predsjednik Europske komisije Jean-Claude Juncker na sastanku u Washingtonu dogovorili da će krenuti u pregovore o uklanjanju carina na industrijske proizvode, ali i drugih trgovinskih prepreka.
Trump je rekao da će se u pregovorima riješiti i pitanja visokih carina koje je SAD uveo za čelik i aluminij iz EU-a, kao i carina na američke proizvode koje je kao odgovor uvela Europa.
Još nije poznato jesu li dvije strane ostvarile napredak u spornom pitanju mogućih carina SAD-a na uvoz automobila iz EU-a, no Juncker je kazao da su se dogovorili da neće uvoditi nove carine za vrijeme pregovora.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.