HGK
Četvrti mjesec pada optimizma u EU na valu pada gospodarskih rezultata
Nominalni uzorak za navedenu anketu na razini Europske unije jest 40.000 ispitanika (za Hrvatsku 1.000), no efektivno je ta brojka obično manja za 20 - 35%. Pokazatelj pouzdanja potrošača jest broj koji predstavlja razliku postotka pozitivnih i negativnih odgovora na pitanja o očekivanjima financijske situacije, opće gospodarske situacije, nezaposlenosti i štednje u narednih godinu dana, odnosno ocjene opće gospodarske situacije u prošlih godinu dana. Podaci se objavljuju kao preliminarni i kao konačni, pri čemu razlike u tim rezultatima često znaju biti i do dva boda.
Preliminarni pokazatelj pouzdanja potrošača na razini Europske unije u svibnju ove godine iznosio je -5,7 i bio je nepovoljniji u odnosu na svibanj 2015. godine (-3,5), čime se nastavlja negativan godišnji trend. Naime, nakon izrazito optimistične 2015. godine (najoptimističnija godina od 2000.), početkom ove godine pouzdanje potrošača EU se pogoršava, odnosno u veljači ove godine prekida se pozitivan godišnji trend, koji je kontinuirano trajao od lipnja 2013. Takva kretanja djelomično su rezultat i pogoršanja odgovora na pitanje o općenitoj gospodarskoj situaciji u narednih 12 mjeseci, gdje se povećao broj odgovora onih koji misle da će situacija biti lošija, što je, primjerice, bio slučaj u veljači, ožujku i travnju.
Prema konačnim podacima, u prva četiri mjeseca ove godine (prosječno -6), pouzdanje potrošača EU se pogoršalo u odnosu na isto razdoblje 2015. godine (prosječno -3,6). S druge strane, u Hrvatskoj se i dalje bilježi poboljšanje pouzdanja potrošača, a u prva četiri mjeseca ove godine na Cipru i u Hrvatskoj bilježi se najveće poboljšanje pokazatelja u odnosu na isto razdoblje 2015. godine, što je djelomično i rezultat niske baze, odnosno izraženijeg pesimizma u prošloj godini. Poboljšanje pokazatelja pouzdanja potrošača u Hrvatskoj u ovoj godini moglo bi utjecati i na promet u trgovini na malo, za koji očekujemo da bi ove godine mogao porasti za oko 2% u odnosu na 2015. godinu.
Komentar direktora Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize HGK Zvonimira Savića: „U prva četiri mjeseca ove godine su pokazatelji pouzdanja potrošača u EU, bili nepovoljniji nego što su bili lani u istom razdoblju, što je djelomično rezultat očekivanja lošije gospodarske situacije u EU. U Hrvatskoj se istodobno bilježi trend poboljšanja optimizma, što bi moglo pozitivno utjecati i na promet u trgovini na malo.“
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.