SCHIPHOL
ČEKAJU PRVU POŠILJKU: U amsterdamskoj zračnoj luci spremni da 'cjepiva distribuiraju najbržim mogućim ritmom'
U hladnjačama-skladištima robe amsterdamske zračne luke Schiphol, radnici zračne kompanije KLM pripremaju se za primitak cjepiva protiv Covida-19 koje se mora čuvati na krajnje niskim temperaturama i takvo distribuirati diljem svijeta.
Preko Schiphola, važnog prometnog središta za farmaceutske proizvode, već su distribuirana cjepiva protiv korona virusa tijekom kliničkih ispitivanja, a nizozemska aviokompanija uvjerena je da će se preko te zračne luke uspješno obavljati teretni promet cjepiva kada iduće godine počne masovno cijepljenje.
"Kratko i slatko, mi smo spremni", kaže izvršni direktor KLM-a Pieter Elbers te ističe da je "sada najvažnije da se cjepiva distribuiraju najbržim mogućim ritmom", prenosi Reuters.
Nijedno cjepivo protiv Covida-19 još nisu odobrili američki i europski regulatori, no cjepivo koje je razvio Pfizer u suradnji s BioNTech najbliže je završetku procesa i procjenjuje se da će njegova brza proizvodnja i distribucija početi u prosincu.
No to cjepivo mora se skladištiti na minus 70 stupnjeva Celzijevih, a njegov konkurent, proizvod koje je razvila tvrtka Moderna u boljoj je poziciji jer se mora čuvati na minus 20. Takvo skladištenje imperativ je sve dok cjepivo ne stigne na odrediše gdje može u nešto kraćem vremenskom razdoblju preživjeti u običnom hladnjaku.
Agencija Reuters u svojoj reportaži iz hladnjača-spremnika Schiphola navodi da je pratila kako teku pripreme za takozvane aktivne kontejnere za isporuku smrznutih farmaceutskih proizvoda prema zračnoj luci Toronto u Kanadi.
Radnici pune suhim ledom aktivne kontejnere koji imaju i baterijski sustav hlađenja u slučaju nužde te niz senzora koji osiguravaju da proizvodi budu stalno na traženoj temperaturi, -20C.
"Schiphol će, naravno, biti jedna od vodećih zračnih luka za distribuciju cjepiva"; kaže Marcel Kuijn, voditelj logistike za farmaceutiku avioprijevoznika Air France-KLM Cargo.
Hladne kutije
Pfizerovo cjepivo transportira se pri temperaturi od -80 stupnjeva Celzijevih u malenim hladnim kutijama s oko 5000 doza koje moraju biti u suhom ledu gotovo cijelo vrijeme do korištenja. Modernino cjepivo pogodnije je za veće "aktivne" kontejnere koji mogu primiti 30.000 doza.
Cjepivo koje razvija AstraZeneca u suradnji sa Sveučilištem Oxford stabilno je pri normalnoj temperaturi hladnjaka od dva do osam stupnjeva C pa je i prijevoz jednostavniji.
Schiphol je drugo najveće prometno središte za farmaceutske proizvode u Europi nakon Frankfurta pa se očekuje da će se iz njega primati pošiljke iz svijeta, odnosno slati cjepiva proizvedena u Europi.
Neka druga cjepiva koja se razvijaju u Kini također su stabilna pri normalnim temperaturama hladnjaka te Kuijn priznaje da će samo malena količina cjepiva protiv covida morati biti smrznuta.
Air France-KLM trenutačno obavlja 537 letova na tjedan put nekih 100 odredišta u Aziji, na Bliskom istoku, Africi i Amerikama.
Veliki su izgledi da taj francusko-nizozemski zračni prijevoznik postane vodeći prijevoznik cjepiva prema afričkim zemljama, s obzirom na svoju mrežu.
Kargo skladište KLM-a u Schipholu ima četiri hladna skladišta za farmaceutske proizvode, a peto će biti spremno u siječnju.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.