'POGREŠAN PUT...'

Automobilski div sasuo kritike na račun Komisije: 'Ne pomažete nam, nego škodite'

Autor

jg/h

Europska komisija škodi europskim interesima najavom kaznenih carina na uvoz električnih automobila iz Kine, izjavio je šef njemačkog proizvođača automobila BMW-a, nadovezavši se na pozive iz vlade na pregovore s Pekingom kako bi se otklonila prijetnja trgovinskog sukoba.

14.06.2024. u 06:59
Ispiši članak

EK je u srijedu objavio da bi od početka srpnja mogao uvesti preliminarne dodatne carine na uvoz električnih automobila na baterije iz Kine, u rasponu od 17 do 38 posto, zbog "nepoštenih subvencija" proizvođačima. Dodali su ipak da su stupili u kontakt s kineskim vlastima kako bi razmotrili moguća rješenja, u skladu s propisima Svjetske trgovinske organizacije (WTO). 

Prijetnja carinama naišla je na val kritika u njemačkoj vladi i poslovnim krugovima. Ministar prometa Volker Wissing upozorio je u srijedu da bi carine negativno utjecale na njemačke tvrtke.

"Kaznene carine EK pogodit će njemačke tvrtke i njihove vrhunske proizvode. Vozila moraju pojeftiniti kroz žešću konkurenciju, otvorena tržišta i znatno bolje uvjete proizvodnje u EU, a ne kroz trgovinske ratove i zatvaranje tržišta", napisao je ministar prometa na društvenoj mreži X.

FOTO: Unsplash

'Europska komisija škodi europskim tvrtkama'

Ministar gospodarstva Robert Habeck zatražio je pregovore kako bi se izbjegla "carinska utrka" s azijskim divom, upozorivši da EU riskira eskalaciju trgovinskog sukoba. "Ključno je da sada razgovaramo", naglasio je njemački ministar gospodarstva. "Carine su uvijek posljednja opcija i politička mjera i često su najgore rješenje", kazao je.

Njemačka je orijentirana na trgovinu i na izvoz i potrebno joj je otvoreno tržište i ravnopravno natjecanje, rekao je Habeck. "Bilo bi uistinu loše kada bi se carine koristile kao protekcionistički alat, kada bismo ušli u carinsku utrku s Kinom", zaključio je, nadovezujući se na glasove iz kineskih državnih krugova da bi Peking trebao podići carine na uvoz velikih automobila s pogonom na benzin.

Šef BMW-a Oliver Zipse složio se s ministrom gospodarstva, ocijenivši da su carine "pogrešan put" i da bi protekcionizam mogao pokrenuti spiralu novih uvoznih nameta i izolacije. "Europska komisija škodi europskim tvrtkama i europskim interesima", ustvrdio je Zipse u srijedu.

FOTO: Unsplash

Ovo su modeli

"Sa stajališta BMW Grupe, protekcionističke mjere poput uvođenja uvoznih carina ne pomažu nam u natjecanju na međunarodnim tržištima", poručio je šef njemačkog proizvođača luksuznih vozila.

BMW u Kini proizvodi električni SUV BMW iX3 i električni Mini Cooper koje prodaje na tržištu Europske unije. U matičnoj Njemačkoj proizvode pak modele četiri, šest, sedam, i osam koje izvoze u Kinu.

Europska komisija ocijenila specifičan hrvatski zahtjev: Prva smo država u EU koja je to dobila

Europski parlament citirao je pak u izvješću objavljenom u listopadu navode "više izvora da kineske tvrtke (primjerice BYD, Nio i Xpeng) još uvijek izvoze relativno malo automobila i da dvije trećine kineskog uvoza u EU čine vozila koje etablirane kompanije iz EU i SAD-a proizvode u Kini".

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.