JEDNA OD MJERA PREVENCIJE

BRITANSKI ZNANSTVENICI TVRDE Zatvaranje škola slabo pomaže u suzbijanju korona virusa

Autor

bl/h

Zatvaranje škola nije od velike pomoći u suzbijanju širenja novog korona virusa te istodobno može imati dalekosežne društveno-ekonomske posljedice, tvrde britanski znanstvenici.

08.04.2020. u 09:14
Ispiši članak

"Postojeći dokazi koji idu u prilog zatvaranju škola u borbi s Covidom-19 vrlo su slabi", objavili su znanstvenici s londonskog sveučilišta UCL (University College London). 

"Iz ranijih studija znamo da zatvaranje škola ima najbolji učinak na viruse koji nisu visoko zarazni i koji češće napadaju djecu. To je suprotno od Covida-19", kazao je jedan od voditelja istraživanja, Russell Viner

Modelirane studije Covida-19 predvidjele su da će se zatvaranjem škola prevenirati samo dva do četiri posto smrti, "mnogo manje nego ostalim mjerama socijalnog distanciranja", kažu znanstvenici. 

"Ali zatvaranje škola može imati duboke ekonomske i društvene posljedice", napisali su u članku objavljenom u časopisu The Lancet Child and Adolescent Health.

Donositelji odluka moraju biti svjesni toga da, kada razmatraju mogućnost zatvaranja škola zbog Covida-19 posebno imaju u vidu kakve će posljedice ono imati na djecu, osobito na onu s poteškoćama u razvoju.

Milijuni djece u svijetu obuhvaćeni su zatvaranjem škola kao jednom od mjera u borbi s novim korona virusom. 

Kako bi analizirali njezin potencijalni učinak, znanstvenici UCL-a proučili su 16 postojećih studija, uključujući devet o zatvaranju škola tijekom epidemije SARS-a, respiratorne bolesti koju uzrokuje virus sličan ovome koji izaziva Covid-19. 

Podaci iz Kine, Hong Koga i Singapura upućuju na to da zatvaranje škola "nije pridonijelo kontroli epidemije", napisali su u sažetku studije. 

Stručnjaci koji u nju nisu bili uključeni kažu da istraživanje i rezultati potvrđuju ono u što su mnogi sumnjali. Korist od zatvaranja škola, kada je posrijedi javno zdravlje nije proporcionalna socijalnim i ekonomskim posljedicama po djecu i roditelje koji su mjerom obuhvaćeni. 

"Ovaj rad ukazuje na to da bi se škole trebale i morale početi otvarati čim završi prvi val bolesti", komentirao je Robert Dingwall, profesor sociologije na notingemskom sveučilištu Trent.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.