misteriozan pad

Bomba je u zrakoplov EgyptAira postavljena još dok je bio u Africi?

Autor

Direktno.hr

Iako još nema službene potvrde o razlozima rušenja zrakoplova EgyptAira sa 66 putnika na liniji Pariz – Kairo iznad Sredozemnog mora, gotovo svi su uvjereni da se radi o terorističkom činu.
20.05.2016. u 22:38
Ispiši članak

Eritreja i Tunis sumnjivi

Stručnjaci smatraju da se zrakoplov zbog bilo kakvog tehničkog problema ne može tako naglo srušiti a da pilot to ne uspije javiti.

I dok intenzivno traje istraga u pariškoj zračnoj luci Charles de Gaulle gdje policija ispituje sve okolnosti pa i mogućnost da je možda netko od zaposlenika unio bombu u zrakoplov, egipatske vlasti istražuju mogućnost podmetanja bombe u zrakoplov prije nego što je uopće sletio u Pariz.

Arapske dnevne novine “Rai Alyoum” pišu da je taj zrakoplov dan prije sletio u Asmaru, glavni grad Eritreje, gdje je bio 24 sata u zračnoj luci, a prije toga bio je i u gradu Tunisu, te stručnjaci ne isključuju mogućnost da su teroristi preko svojih suradniks u nekom od tih gradova uspjeli postaviti bombu u zrakoplov i namjestiti vrijeme eksplozije upravo na letu između Pariza i Kaira. Time bi se teroristi osvetili Egiptu koji se bori protiv radikalnih islamista na poluotoku Sinaju, ali i Francuskoj koja je jedna od zemalja predvodnica u napadu na terorističku organizaciju Islamsku državu.

Također, stručnjaci za sigurnost smatraju da su teroristi rušenjem zrakoplova koji je poletio upravo iz Pariza htjeli još jednom pokazati da im je Francuska laka meta i unijeti strah i nemir samo 20-ak dana prije početka Europskoga nogometnog prvenstva u Francuskoj.

Naime, teroristička organizacija Islamska država u nekoliko je navrata zaprijetila Francuskoj da će taj sportski spektakl pretvoriti u plač i suze.

Ponirao 6700 metara

S druge strane, pokaže li na kraju istraga da nije riječ o bombi, stručnjaci tvrde da se zasigurno ne može raditi o tehničkom kvaru s obzirom na to da zrakoplov nije poslao poziv u pomoć. Osim toga, zrakoplov je bio na visini većoj od 11.000 metara, a onda je iznenada napravio dva okreta i pao za 6700 metara.

Stručnjaci kažu da se to može objasniti jedino nekim iznenadnim događajem u pilotskoj kabini ili zrakoplovu pa stoga ne isključuju mogućnost da su pilot ili kopilot namjerno srušili zrakoplov kao što je to učinio i kopilot zrakoplova GermanwingsaAndreas Lubitz srušivši ga u francuskim Alpama, pri čemu je poginulo 150 ljudi.

Da sve ukazuje na terorizam potvrdio je i šef Zajednice grčkih kontrolora leta Serafim Petrou rekavši kako iz iskustva može reći da iznenadni nestanak zrakoplova najvjerojatnije znači da je eksplodirao u zraku, piše Večernji.

Pronađeni dijelovi tijela i prtljage

Egipatska mornarica, koja je prema naređenju predsjednika Abdulla Fataha Al Sisija odmah nakon pada zrakoplova krenula u potragu za mogućim preživjelima, potvrdila je da je pronašla dijelove olupine oko 290 kilometara sjeverno od egipatskoga grada Aleksandrije. U Ministarstvu obrane ističu da su osim dijelova olupine zrakoplova pronađeni i dijelovi tijela stradalih putnika kao i njihova prtljaga. Ostaci zrakoplova, kao i tijela stradalih, pronađeni su oko osam kilometara od mjesta gdje je egipatski zrakoplov posljednji put primijećen na radaru. 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.