ZARADA
Američki mediji profitirali od dolaska Trumpa i njegovih kritika
Pisani mediji, radio i televizija postali su popularniji već tijekom predizborne kampanje. Tijekom izbora prešli su u drugu brzinu, a u uzbudljivim prvim danima Trumpova mandata upravo prelaze u treću.
Tijekom tjedna u kojem je održana inauguracija novog predsjednika, CNN-u se publika gotovo udvostručila (+94 posto). Bilo je to samo nekoliko dana nakon što ga je Donald Trump proglasio programom koji emitira "lažne informacije".
New York Times, redovita meta Trumpovih kritika od početka kampanje, privukao je od kraja rujna do kraja prosinca gotovo 300.000 novih pretplatnika za svoje online izdanje, što je skok od 19 posto u tri mjeseca. Podaci za tiskano izdanje nisu poznati.
Što se tiče javnog radija NPR, njegova informativna emisija "All Things Considered" privukla je u studenome 20 posto više slušatelja.
Takav trend bilježe svi nacionalni mediji, uključujući konzervativne. Fox News je tako trenutačno prvi kablovski kanal koji je gledaniji od sportskog ESPN-a, što se do sada nikada nije dogodilo.
Gledanost i slušanost televizije i radija ovise o aktualnostima, ali u slučaju informativnih portala koji zahtijevaju pretplatu porast broja korisnika jako je važan pokazatelj jer je riječ o medijskom modelu koji se još traži i razvija.
Medijski analitičar Gordon Borrell iz tvrtke Borrell Associates povlači paralelu s ubojstvom Johna F. Kennedyja u studenome 1963. godine.
"Televizija i televizijske informacije tada su postali važni", rekao je.
"Izbor Donalda Trumpa prijelomni je trenutak za internetske informacije koje je potrebno platiti", rekao je. "Ljudi žele informaciju koja im nudi perspektivu."
Trend se, međutim, ne osjeća u pisanim medijima, koji i dalje gube čitatelje.
"Kakav je ukaz danas potpisao Donald Trump? Što to znači? Što se govori o tome? Neću čekati da papirnato izdanje novina stigne sutra", objašnjava Gordon Borrell.
Pouzdani izvori informacija
Lokalni i regionalni listovi također su postali popularniji.
Seattle Times kaže da je zabilježio povećanje broja internetskih korisnika i pretplatnika.
"Zadovoljni smo potporom neovisnom novinarstvu u trenutku kada su mediji pod povećalom javnosti", komentirao je glasnogovornik tog dnevnog lista.
Isto kažu i u Star-Tribunu iz Minneapolisa koji je osim porasta broja pretplatnika za svoje internetsko izdanje zabilježio i povećanje prodaje tiskanog izdanja.
"Primijetili smo da među ljudima postoji snažna želja da saznaju činjenice, istinu i da se okrenu provjereno dobrim referencama i pouzdanim izvorima", objašnjava Dan Schaub, direktor za prodaju medijske grupe McClatchy.
Povećanje čitanosti zabilježeno je kod svih izdanja te grupe, koja obuhvaća desetak novina kao što su Charlotte Observer i Miami Herald.
Podaci o dobi novih čitatelja nisu poznati, no kad je riječ o pisanim medijima, može se dobrim dijelom kladiti na mlađu generaciju.
Studenti koledža Hunter u New Yorku kazali su da im je porastao interes za informacije tijekom kampanje i izbora, ali ne toliko da za njih plaćaju.
Gotovo svi kažu da su se okrenuli općim nacionalnim medijima koje smatraju pouzdanima, no zadovoljavaju se besplatnim sadržajem, navodeći često na prvom mjestu CNN ili NPR.
"Trenutačno sam student i ne mogu plaćati", kaže Jason Tannen, veliki štovatelj javnog radija.
Koje kod dobi bili, Gordon Borrell ne očekuje da će se taj val pretplatnika smanjiti za nekoliko tjedana ili mjeseci.
"Možda će doći do malog smanjenja", rekao je, "ali ljudi se uglavnom ne žele odreći svojeg izvora informacija kada se situacija smiri."
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.