Analiza tragedije u Samoboru
Željko Marušić: Ova prometna tragedija potvrđuje koliko su nužne češće zdravstvene kontrole za starije vozače
Nakon tragične nesreće koja se u subotu oko 18 sati dogodila na Trgu kralja Tomislava u Samoboru, u kojoj je poginuo dječak (6), dok je njegov brat (9) lakše ozlijeđen. Kako je utvrđeno očevidom, dječaci su u pratnji majke (45), prelazili cestu preko obilježenog pješačkog prijelaza kad je na njih naletila u Smartu vozačica (73).
Prometni stručnjak Željko Markušić iz ove tragične nesreće koja je završila smrću dječaka, izvodi sljedeće zaključke zbog kojih bi moglo doći do smanjivanja nesreća s ovakvim tragičnim ishodima.
Prometni stručnjak upozorava kako ova prometna tragedija potvrđuje koliko su nužne češće i temeljitije zdravstvene kontrole za vozače starije od 65 godina, koje 1. siječnja 2018. donosi izmijenjeni Pravilnik o zdravstvenim pregledima vozača te koliko policija treba učinkovitije kontrolirati vozače na alkohol, droge i za vožnju štetne (nedozvoljene) lijekove, odnosno supstance.
Marušić je dio odgovornosti za nesreću prebacio i na neodgovornost i nestručnost službi grada Samobora, koje nisu inicirale i organizirale postavljanje dovoljno uspornika i posebice mjerača brzine s kamerama, u pješačkoj zoni koja je istodobno najvažnija gradska prometnica, premda ima podlogu od skliskih betonskih kocaka koje pogibeljno produžuju zaustavni put. Marušić upozorava kako je nužno čim prije utemeljiti Agenciju za sigurnost cestovnog prometa, u čijoj bi nadležnosti bila sigurnost svih cestovnih prometnica u Hrvatskoj.
Željko Marušić smatra kako dobro konstruirani 'ležeći policajci' i ostali uspornici te zone s posebno prilagođenim hrapavim asfaltom trebaju biti prioritetna mjera za povećanje sigurnosti u pješačkim zonama i pred nesemaforiziranim pješačkim prijelazima. Dodao je i kako odmah treba pokrenuti izgradnju odgovarajuće zaobilazne prometnice, koja će omogućiti zatvaranje prometa na glavnom samoborskom Trgu kralja Tomislava i pretvoriti ga u pravu pješačku zonu.
Prometni stručnjak smatra kako policija treba ukinuti apsurdnu i opasnu toleranciju mjerenja brzine od 10 km/h do 100 km/h i 10 posto iznad 100 km/h te uvesti '3+3', jer se trenutačno, za brzinu od 30 km/h, tolerira apsurdnih 33,3 posto i u svojoj analizi dodaje kako treba pooštriti sankcije i kazne za najteže prometne prekršaje te je predložio da za usmrćivanje pješaka na zebri treba propisati zatvorsku kaznu od najmanje pet godina, oduzimanje vozila i poništavanje vozačke dozvole.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.