'UPRAVA BRODOGRADILIŠTA SUSTAVNO UNIŠTAVA DRŽAVNI NOVAC'

Zbog Uljanikove blokade računa, tvrtka Adriadiesel do sada izgubila najmanje milijun eura

Autor

ri

U ponedjeljak, 1. travnja, u pulsko brodogradilište Uljanik d.d., pristigla je još jedna loša i obeshrabrujuća vijest. Naime, kako smo i mi na našem portalu izvijestili, naručitelj iz Kuvajta otkazao je ugovor o gradnji broda za prijevoz žive stoke, ali i poručio kako je spreman dogovoriti nove uvjete ponovnog ugovaranja i nastavka gradnje u Uljaniku.

17.04.2019. u 15:02
Ispiši članak

Podsjetimo, Direktno je izvijestilo o ovom otkazivanju važnog ugovora:

"Dana 1. travnja 2019. godine u sjedištu Društva zaprimljena je obavijest o raskidu ugovora o gradnji broda sklopljenog između Uljanika d.d. i Livestock Transport & Trading CO., K.S.C. iz Kuvajta zbog nemogućnosti da se brod za prijevoz žive stoke od oko 28.000 četvornim metara površine torova, Uljanikova novogradnja 526, isporuči sukladno odredbama ugovora", kaže se u priopćenju koje je pulsko brodogradilište objavilo putem Zagrebačke burze.

Dodaje se kako je "kupac voljan dogovoriti uvjete ponovnog ugovaranja i nastavka gradnje u Uljaniku te se na tu temu obavljaju razgovori s kupcem".

Najnovije otkazivanje ugovora jedno je u nizu, jer je krizom pogođenom Uljaniku nekoliko naručitelja još ranije otkazalo ugovore o gradnji.

Tako je, primjerice, krajem siječnja luksemburški naručitelj CLdN jednostrano raskinuo ugovor o gradnji novog ro-ro  broda.  

Prethodno je kanadska brodarska kompanija Algoma Central Corporation objavila da je poduzela korake kako bi otkazala preostala četiri ugovora o novogradnjama s brodogradilištem 3. maj, članom Uljanik grupe.

Još u lanjskom srpnju Uljanik je izvijestio da je norveški naručitelj jednostrano raskinuo ugovor o gradnji broda za polaganje kabela, zbog nemogućnosti da Uljanik ishodi bankarske i činidbene garancije.

U listopadu prošle godine Uljanik je jednostrano raskinuo ugovor o gradnji broda za prijevoz žive stoke za singapurskog naručitelja, tvrtku Wellard Ships, s objašnjenjem da naručitelj ne ispunjava svoje ugovorne obveze.  

Sve su to udarci koji su dodatno uzdrmali ovo brodogradilište ''na koljenima''.

No, kako se to odrazilo na druge, gospodarski povezane subjekte, konkretno Adriadiesel?

Pogledajmo ove jasne i precizne podatke.

Do sada evidentna materijalna šteta uzrokovana Uljanikovom blokadom računa Adriadiesel, koja je u suvlasništvu Uljanika, trenutačno iznosi najmanje 1. 000. 000 eura!

Kupac novogradnje 526 iz Kuwaita koji izravno plaća motore Adriadiesela, nedavno je izjavio:

''Budući je uprava Uljanika nesposobna isporučiti brod, a time uništava državnu imovinu putem propalih državnih jamstava, odlučili smo izravno se obratiti kupcu broda i s njim riješiti nagomilanu problematiku, kako bi se spasio državni novac u vidu jamstva kojega trenutačna uprava Uljanika sustavno i efikasno uništava iznenađujućom lakoćom i brzinom''.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.