SEZONA JE KRENULA

Započeo je udarni vikend: Ogromne su gužve na autocestama jer svi žele na more

Autor

im

HAK je javio kako je prvi udarni vikend počeo s gužvama od ranog jutra. Naveli su da je već pojačan promet na cestama prema moru, osobito na autocestama A1 Zagreb-Ploče-Karamatići, A2 Zagreb-Macelj, A6 Rijeka-Zagreb, zagrebačkoj (A3) i riječkoj (A7) obilaznici te na ulasku u Hrvatsku kod Maclja.

29.06.2024. u 10:03
Ispiši članak

Na autocesti A1 pojačan je priljev vozila na naplati Lučko u smjeru mora, a vozi se u koloni u pokretu uz povremene zastoje između naplate Lučko i čvora Bosiljevo II. Zbog nesreće na 60. kilometru između čvorova Novigrad i Bosiljevo 1 u smjeru Dubrovnika vozi se po dva prometna traka usporeno u koloni. Vozi se u koloni u pokretu uz povremene zastoje između naplate Lučko i čvora Donja Zdenčina u smjeru mora. Zbog povećanog priljeva vozila kolona na naplati Trakošćan u smjeru Zagreba duga je oko jedan i pol kilometar i nastavlja se u Sloveniju.

Zbog pojačanih kontrola na ulasku u Sloveniju povremeno su moguća čekanja u prometu teretnih vozila, posebice na Bregani i Maclju. U razdoblju od 1. srpnja do 30. rujna, ponovno se uvode sezonske cijene cestarine za vozila I.A, I. i II. skupine vozila, dok za teška vozila (autobusi, kamioni) cijene cestarine ostaju iste. U navedenom razdoblju povećava se cijena cestarine za deset posto (10 posto). Sezonske cijene cestarine uvedene su 2017. godine.

Posljednje četiri godine (tijekom i nakon COVID krize) te se cijene nisu primjenjivale, kao jedna od mjera potpore građanima i gospodarstvu u turističkoj sezoni. "Podsjećamo da je HAC ulaskom Republike Hrvatske u eurozonu u konverziji cijena cestarine zaokruživao iznose na jednu decimalu, čime je korisnicima omogućio niže cijene. Na primjer, ako je cestarina u konverziji iznosila 20,17 eura, HAC ju je zaokružio na 20,10 eura umjesto na 20,20 eura", poručili su iz HAC-a. 

FOTO: Pixabay 

Cestarina je ista od 2012. godine 

Iz HAC-a su dodali kako isto tako, za razliku od drugih usluga, HAC cijene cestarine nije indeksirao prema inflaciji, cestarina je ista od 2012. godine. Model sezonskih cijena cestarina, jedna je od prihvaćenih mjera financijskog restrukturiranja tvrtki u cestovnom sektoru. Uvođenje sezonskih cijena cestarina za određene kategorije vozila proizlazi iz činjenice da se oko 40 posto ukupnog godišnjeg prometa ostvaruje u ljetnim mjesecima, a na pojedinim autocestama broj vozila ljeti povećava se i do tri puta u odnosu na ostalo razdoblje u godini.

Posljedično tome, značajno se povećavaju i troškovi održavanja, sigurnosti, praćenja i upravljanja prometom u ljetnim mjesecima. U ukupnom prometu vozila tijekom ljetnog razdoblja najveći udio vozila čine I.A, I. i II. skupine (motocikli, osobna vozila, osobna vozila s prikolicom i kamperi). S ciljem postizanja maksimalne moguće protočnosti cestovnog prometa, na opterećenim dionicama  mjestima gdje se stvaraju veće prometne gužve, zastoji u prometu ili se promet odvija otežano, uspostavit će se i fizičko upravljanje prometom. 

Kolone na zagrebačkoj i riječkoj obilaznici stvaraju ogromne gužve: Evo kako ih zaobići

Također, s ciljem što veće sigurnosti i protočnosti u cestovnom prometu, posebice u vrijeme kada se očekuju najveće gužve, policijski službenici Ravnateljstva policije obavljat će neposredni nadzor odvijanja prometnih tokova, nadzor operativnog pokrivanja prometnica i organizacije upravljanja prometom, a za izvršenje navedenih zadaća koristit će se i helikopter.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.