KORONA KRIZA
Zahtjev za nadoknadu fiksnih troškova podnijeti do 15. veljače 2021., a prijave za Covid zajmove počinju 9. prosinca
Poduzetnici kojima je nedavnom odlukom Stožera civilne zaštite obustavljen rad će zahtjev za nadoknadu dijela ili svih plaćenih fiksnih troškova za prosinac moći podnijeti Poreznoj upravi najkasnije do 15. veljače 2021. godine.
Predviđeno je to uputom o provedbi mjere nadoknade dijela ili svih plaćenih fiksnih troškova u sklopu mjere potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim korona virusom, koju je Porezna uprava u utorak objavila na svojim internet stranicama.
Poduzetnicima kojima je odlukom Stožera civilne zaštite od 27. studenoga obustavljen rad bit će nadoknađen sav ili dio plaćenih fiksnih troškova za mjesec prosinac, a uputom su definirani uvjeti za ostvarivanje toga prava, djelatnosti na koje se odnosi te pobrojani fiksni troškovi za koje će se naknada moći zatražiti.
Tako će pravo na naknadu plaćenih fiksnih troškova imati poduzetnici kojima je pad prihoda/primitaka u prosincu ove godine u odnosu na prosinac lani bio najmanje 60 posto.
Iznimno, pravo na naknadu će ostvariti i poduzetnici koji su započeli s radom tijekom ove godine, a kojima je prihod/primitak na mjesečnoj razini, odnosno u prosincu u odnosu na studeni, pao za najmanje 60 posto.
Prema uputi, poduzetnicima s padom prihoda od 60 do 90 posto nadoknadit će se iznos plaćenih fiksnih troškova poslovanja razmjerno padu prihoda/primitka, a onima s padom većim od 90 posto će se ti fiksni troškovi nadoknaditi u cijelosti.
Poduzetnicima u sustavu PDV-a se ti troškovi priznaju bez PDV-a.
Pravo na nadoknadu plaćenih fiksnih troškova ne mogu ostvariti poduzetnici za poslovni prostor u kojem nisu obavljali djelatnost u studenom, navodi se u uputi. Uputom su točno definirani i fiksni troškovi za koje će se moći zatražiti nadoknada.
Tako se pod fiksnim troškovima podrazumijevaju mjesečni trošak najma, zakupa odnosno koncesijske naknade poslovnog prostora u kojem se obavlja djelatnost, trošak obvezne pričuve, mjesečni trošak električne energije, vode uz pripadajuće naknade, plina, troškovi vezani uz korištenje toplinarske mreže i odvoz komunalnog otpada.
Također, nadoknada će se moći zatražiti i za trošak komunalne naknade, mjesečni trošak direktne spomeničke rente, mjesečnu HRT pristojbu, mjesečnu naknadu za javno korištenje glazbe, mjesečnu pretplata na dnevne, tjedne i mjesečne tiskovine, kao i mjesečni trošak interneta i fiksne telefonske linije.
Pod fiksnim troškovima podrazumijevaju se i mjesečni trošak usluge knjigovodstvenog servisa te jedna dvanaestina (1/12) iznosa godišnje naknade za priređivanje igara na sreću u casinima, na automatima i igre klađenja, izuzev godišnje naknade za internet klađenja i internet casina.
Nadoknada svih ili dijela plaćenih fiksnih troškova primjenjuje se na poduzetnike kojima je obustavljen rad, a što se odnosi na ugostiteljske objekte, osim one u hotelima, kampovima te učeničkim ili studenskim domovima, koji smiju usluživati samo goste koji u njima koriste uslugu smještaja.
Nadalje, mjerom su obuhvaćena i kasina, automat klubovi, uplatna mjesta za klađenje, kao i teretane, fitness centri te sportski i rekreacijski centri.
Obustavljeno je i održavanje dječjih i drugih radionica te organiziranje plesnih škola, kao i rad školama stranih jezika, osim obavljanja djelatnosti putem interneta ili na drugi način koji podržava održavanje kontakta na daljinu. Iznimno, pravo na nadoknadu svih ili dijela plaćenih fiksnih troškova primjenjuje se i na ugostiteljske objekte kojima je dozvoljena priprema i dostava hrane i pića, navodi se u uputi Porezne uprave.
Poduzetnici zahtjev za nadoknadu dijela ili svih plaćenih fiksnih troškova podnose Poreznoj upravi, i to putem sustava ePorezna, najkasnije do 15. veljače 2021. godine, predviđa uputa. Iznimno, poduzetnici koji nisu korisnici ePorezne dostavljaju popunjen zahtjev korištenjem servisa Porezne uprave "Pišite nam".
Po odobrenju zahtjeva, Porezna uprava će dostaviti elektroničkim putem Hrvatskom zavodu za zapošljavanje (HZZ) obavijest o statusu zahtjeva i visini odobrenih plaćenih fiksnih troškova po poduzetniku. HZZ će izvršiti isplatu odobrenih plaćenih fiksnih troškova na naznačeni račun u zahtjevu, predviđeno je uputom.
Inače, Vlada je 30. studenog donijela nove mjere pomoći gospodarstvu uslijed epidemije korona virusa i zatvaranja nekih djelatnosti, poput ugostiteljstva i drugih, a koje su ukupno 'teške' 2,1 milijardu kuna. Riječ je tri mjere - potpori za očuvanje radnih mjesta, pokriću dijela ili svih fiksnih troškova tijekom zatvorenosti te novom paketu tzv. Covid kredita preko Hamag-Bicro-a u iznosu od 1,3 milijarde kuna.
Poduzetnicima ponovo na raspolaganju Covid zajmovi
Poduzetnici će se od srijede, 9. prosinca ponovno moći prijativi za Covid-19 zajmove za obrtna sredstva, a na raspolaganju će im biti ukupno 1,3 milijarde kuna, objavila je u utorak Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO).
"Poduzetnicima je ponovno na raspolaganju Covid-19 zajam za obrtna sredstva, a prijave počinju 9. prosinca u 8 sati", navodi se u priopćenju.
Iz HAMAG-BICRO-a podsjećaju da je program financiran iz sredstava Europskog fonda za regionalni razvoj te je osigurano ukupno 1,3 milijarde kuna.
"Poduzetnici će tako moći zatražiti iznos zajma do 380 tisuća kuna, uz kamatnu stopu od 0,25 posto. U okviru ovog Financijskog instrumenta HAMAG-BICRO će poduzetnicima izravno odobravati zajmove za obrtna sredstva", navode iz agencije.
Trajanje samog programa je ograničeno do 31.prosinca 2021. godine, ili do iskorištenja sredstava, ovisno o tome koji uvjet nastupi ranije, napominju iz HAMAG-BICRO-a.
Podsjećaju i kako agencija, u suradnji s Vladom RH i Ministarstvom gospodarstva i održivog razvoja, nastavlja s provedbom mjera za pomoć mikro, malim i srednjim poduzetnicima čije poslovanje je ugroženo zbog epidemije korona virusa.
Sukladno zaključku vlade od 30. studenoga ove godine, program je izmijenjen u odnosu na dosadašnje uvjete Covid-19 zajmova te se usmjerava na ona mikro, mala i srednja poduzeća koja su- zatvorena odlukom Stožera civilne zaštite RH od 27. studenoga 2020. godine, ili su u ovoj godini ostvarila pad prihoda od 60 posto i više u odnosu na lanjsku godinu.
Iz HAMAG-BICRO-a napominju da je na službenim stranicama agencije objavljen tekst programa koji sadrži sve kriterije prihvatljivosti, uvjete, prihvatljive djelatnosti i slično.
Također, objavljen je i popis dokumentacije kao i način podnošenja prijave, koji će u ovom slučaju biti moguć isključivo putem interneta.
Pritom, zbog činjenice da je nužno utvrditi negativni utjecaj pandemije na poslovanje potencijalnih korisnika ovog zajma u odnosu na proteklu poslovnu godinu, prihvatljivi prijavitelji su oni koji su aktivno poslovali barem cijeli zadnji kvartal u 2019. godini, navodi se u priopćenju.
Uz to, iz HAMAG-BICRO-a ističu i kako će prijava koja neće sadržavati svu traženu dokumentaciju biti odbačena kao nepotpuna, što ne isključuje mogućnost nove prijave na zajam.
U cilju osiguranja potpore što većem broju poduzetnika čije je poslovanje ugroženo, poduzetniku može biti odobren samo jedan zajam po programu, navodi se u priopćenju.
Cilj financijskog instrumenta je osigurati dodatnu likvidnost mikro, malim i srednjim subjektima malog gospodarstva uz smanjenje kamatne stope i smanjenje razine potrebnih sredstava osiguranja, podsjećaju iz HAMAG-BICRO-a.
HAMAG-BICRO u korona krizi tvrtkama odobrio 1,9 milijardi kuna
Iz agencije su izvijestili i da su kroz gospodarske mjere od ožujka zaprimili višestruko veći broj zahtjeva u odnosu na prethodne godine.
Od pristiglih 7760 zahtjeva, obrađeni su svi zahtjevi za likvidnost, dok je ukupno po svim mjerama obrađeno njih 7535.
Od toga je HAMAG-BICRO za 5397 tvrtki odobrio 1,9 milijardi kuna, što je ujedno najveći iznos koji je jedna institucija plasirala u korona krizi za mikro, malo i srednje poduzetništvo na nacionalnoj razini, istaknuto je u priopćenju, u podsjećanje da su poduzetnicima još uvijek na raspolaganju svi financijski instrumenti po povoljnim uvjetima.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.