ŠOKANTNO

Zagrepčanin odgovorio proizvođaču graha u kojem je nađen štakor: 'Vrijedi pročitati do kraja'

Autor

is

"Tekst je malo dulji, šokantan, gadljiv, ali vrijedi pročitati do kraja. Evo i zašto. Imamo odgovor kupca koji je pronašao komad štakora u konzervi smeđeg graha pod nazivom Good Food", piše na Facebook stranici Halo, inspektore. 

21.05.2024. u 17:23
Ispiši članak

Na stranici su objavili odgovor kupca iz Zagreba na očitovanje proizvođača spornog graha, Fiamma Vesuvana Srl iz Italije. "Odmah na početku želim reći kako sam zahvaljujući Fiamma Vesuviana Srl saznao kako se proizvodi konzervirana hrana Good Food koju prodaje Konzum, koji su postupci u obradi sadržaja, kako se uklanjaju nepoželjni komadići npr. kamenja ili drugog stranog tijela", započeli su.

"Osobno to nisam znao, ali sam sada na ne baš ugodan način, saznao. No, poslije ovog što smo ja i moja obitelj doživjeli nemam niti namjeru, a kamoli želju niti vidjeti niti čuti o toj proizvodnji koja mi je zagorčala život i zgadila hranu. (A mislim da mi je i djelomično ugrozila zdravstveno stanje, ali o tome nakon liječničkih nalaza…)".

"U priopćenju talijanska tvrtka insinuira kao da sam ja ciljao naštetiti reputaciji Fiamma Vesuviana Srl. Pa ja nisam nikad niti čuo za tu tvrtku dok nisam našao dio štakora u njihovoj konzervi graha. Ponižavajuće je da mi kao običnom, malom potrošaču pokušavaju tako nešto imputirati. Što oni poručuju u svojem odgovoru na objavu u Halo, inspektore?"

Zamjerili 'nekritičke' primjedbe

"Oni kažu kako 'nije primjereno da se primjedbe potrošača prihvaćaju nekritički, odnosno, bez odgovarajuće provjere!?' A što bih ja još trebao provjeravati? Pa tko je ovdje to trebao odraditi – sigurno ne ja kao kupac koji sam dio štakora pronašao u njihovom proizvodu! Moje neugodno, vrlo gadljivo otkriće uredno sam po preporuci udruge za zaštitu potrošača, prijavio u dobroj vjeri Konzumu."

"U prilog tome govori i činjenica kako sam danima, preciznije, punih sedam dana čuvao konzervu i njen sadržaj u hladnjaku i čekao da netko dođe i službeno preuzme konzervu, grah i taj komad štakora te obavi analize i sve ostalo što po procedurama treba, kako bi se dokazalo je li taj štakor zaista bio u grahu koji potiče iz tvornice Fiamma Vesuviana Srl.". "Ali, mene nitko nije . Niti je tražio na uvid tog glodavca!".

"Sedam sam dana čuvao odvratan sadržaj i lešinu štakora, čak i na kraju zaledio u zamrzivaču ne bi li se očuvao krunski dokaz. Sedam punih dana. Naivno sam vjerovao kako će zbog njihovih poslovnih interesa, o kojima toliko raspredaju u priopćenju kojim su se oglasili i mene optužili da sam im ugrozio poslovni ugled, tražiti na uvid i obaviti svojevrsnu forenziku, odnosno analizu tog glodavca."

Čuvao krunski dokaz

"Osobno sam smatrao kako je to relativno lako dokazivo i po 'umaku' u kojem je bio taj komad štakora. Konačno, ljudi moji, pa nisam budala ili psihički bolesnik koji će uzeti komad štakora i umakati ga u konzervu graha kako bi… što? Ocrnio kompaniju za koju nisam ni znao da postoji? Zašto? Zbog 0,89 eura koliko je koštala ta konzerva graha??? Oprostite, ali to samo bolesni um može pomisliti."

"Tu, kako oni za sebe kažu, svjetski poznatu kompaniju, očito, ne zanima zdravlje potrošača već samo njihov „poslovni ugled“! Njih ne zanima to što više moja obitelj ne može smisliti grah u bilo kojem obliku, ali ih zanima teorija urote protiv njih!? Njih ne zanima dokazivanje istinitosti navoda jer bi u suprotnom uzeli na biokemijsku analizu tog štakora i sadržaj iz konzerve i poslali ga npr. u Zavod dr. Andrija Štampar na laboratorijsko ispitivanje."

"A znate zašto? Zato jer bi se sigurno dokazalo kako je to glodavac iz upravo te konzerve koju sam ja slikao i dostavio prvo Konzumu, a onda i u 'Halo, inspektore" jer mi se nitko nije javio osim udruge za zaštitu potrošača. Jedino su oni i mediji stali iza mene. To je jedna i jedina istina! Sve drugo su insinuacije."

Ostao mu misterij

"Osobno sam ugodno iznenađen brzom reakcijom Konzuma i Državnog inspektorata. Ali mi i dalje ostaje misterij, zašto se nije javio proizvođač ili taj njihov 'opunomoćeni odvjetnik Škarpa' i uzeo 'uzorke'? U međuvremenu sam saznao (a i to je također bilo objavljeno i na Halo, inspektore) kako su u Japanu u njihovom kruhu pronašli komadiće crnog štakora."

"Reakcija je bila nevjerojatna: u samo nekoliko sati obustavljena je proizvodna linija, povučeno je više od 104.000 paketa kruha, smijenjeno je pola uprave, a Japanci su imali priliku slušati i čitati velike isprike najpoznatijeg japanskog proizvođača kruha 'Pasco Shikishima' uz obećanje kako će 'učiniti sve što je u moći kako bi ojačali kontrolu kvalitete kako se to više nikad ne bi dogodilo'. Odmah su otvorili i posebnu web stranicu za kupce zbog povrata novca. I bez računa."

"Isto tako sam uz pomoć ekipe iz Halo,inspektore saznao da je sličan slučaj bio u talijanskom konzerviranom grahu kupljenom u Vicenzi. S time da je tamo odmah po pritužbi potrošača i objavi na društvenim mrežama, zaplijenjena konzerva od strane karabinjera iz sektora zdravstvene zaštite u Padovi. Proizvođač te konzerve je iz pokrajine Piacenza."

Talijani ga optužili

"A što su napravili Talijani? Napali su me kao malog običnog potrošača, kao žohara kojeg su spremni zgaziti jer im smeta u životu (i poslovanju). Napali su 'Halo, inspektore' koji je imao hrabrosti objaviti moje više nego neugodno iskustvo. I potpuno neutemeljeno, bez ikakvih analiza, zatim tvrditi kako sam im ugrozio poslovnu reputaciju zbog moje prijave komada štakora u njihovom proizvodu. Bahatost i prepotencija velike prehrambene imperije došla je do punog izražaja na očiti način."

"Zaključno: sramite se vi koji niste željeli uzeti dokaz svojeg propusta na uvid i dodatnu analizu, vi koji mislite da možete gaziti potrošače svojih kapitalom i moćnim odvjetnicima, vi koji ste mi zgadili hranu. To možda možete negdje drugdje i s nekim drugim. Mene nećete!“, poručio je ogorčeni i ovakvom reakcijom proizvođača, poniženi kupac konzerviranog graha Good Food kojeg proizvodi „moćna“ prehrambena industrija, talijanski Fiamma Vesuviana Srl."

"Za mišljenje o navodima i postupku potrošača koji je otkrio i prijavio dio štakora u konzerviranom smeđem grahu iz Italije, pitali smo i Emu Culi, autoricu prvog Zakona o zaštiti potrošača u RH, dugogodišnju državnu dužnosnicu u tijelima javne vlasti, koje su se bavile pitanjima trgovine i zaštite potrošača. Evo što nam je Ema Culi odgovorila."

Odgovor državnih dužnosnika

"Potrošač ima legitimno pravo i uporište u svim pozitivnim propisima vezanim za hranu, prijaviti sve slučajeve na tržištu kojima su mu narušena prava, ali potencijalno i zdravlje. Hrana je iznimno osjetljivo područje jer je usko povezano sa zdravljem. Iz tog razloga, proizvodnja hrane podliježe strogim propisima. Držim da je više nego pozitivno što je potrošač prijavio ovaj slučaj. Time je upozorio i sve nas ostale potencijalne kupce na oprez prilikom kupnje tog proizvoda".

Ali upozorio je zapravo potrošače da kod kupnje hrane dobro provjere što kupuju prije odluke o kupnji. Ova prijava potrošača je, ujedno, upozorenje i poziv proizvođačima da provjere svoje sustave upravljanja kvalitetom proizvodnih procesa kako bi se takve i slične pojave na tržištu minimizirale. Potrošač je pokazao izuzetnu kooperativnost koju, na žalost, najvažniji subjekt u ovom slučaju - proizvođač - uopće nije uzeo u obzir. To je za ne povjerovati!".

Hrvat pronašao nešto odvratno u konzervi: 'Već dva dana ne može pojesti ništa od šoka'

"I zato, potrošači, neka se čuje vaš glas na tržištu! Hrvatska ne može postati kontejner za plasman robe upitne kakvoće i kvalitete. A kupcu poručujem: ako zatreba, stojim na raspolaganju za svu stručnu pomoć oko ostvarivanja prava na zaštitu, ali i obeštećenje ako to kupac bude želio ostvariti. Na to ima puno pravo", izjavila je Ema Culi, stručnjakinja za zaštitu potrošača.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.