EVO KAKO ĆE IZGLEDATI

Zaboravite na kućice: Hrvatska uvodi novi način naplate cestarine vrijedan 80 milijuna eura

Autor

kkž

U utorak je u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture potpisan ugovor o implementaciji novog sustava naplate cestarine. Ugovor su potpisale Hrvatske autoceste sa zajednicom ponuditelja koju čine slovačka tvrtka  SkyToll i češki TollNet. 

24.09.2024. u 14:16
Ispiši članak

Vrijednost ugovora iznosi 79.913.480,52 eura bez PDV-a, a sredstva su osigurana u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Novi sustav naplate cestarina bit će uveden na svim autocestama u Republici Hrvatskoj, a kojima upravljaju Hrvatske autoceste (HAC), Bina Istra i Autocesta Zagreb-Macelj, uz rok završetka radova od 24 mjeseca od sklapanja ugovora. 

"Današnjim potpisom ugovora konačno krećemo u realizaciju ovog povijesnog projekta, koji će označiti prekretnicu za cjelokupni sustav autocesta u Hrvatskoj i način njihovog korištenja. To je iznimno bitan, jedan od najvažnijih projekata u posljednje vrijeme, jer obuhvaća i najveći broj ljudi koji će njime biti obuhvaćen i koji će imati direktne koristi od uvođenja novog sustava naplate cestarine", rekao je potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković dodavši da novi sustav dolazi u trenutku kad su društva u cestovnom sektoru restrukturirana, a promet iz godine u godinu sve veći, kao i to da se završavaju preostale dionice autocesta pa je tako spomenuo izgradnju Istarskog ipsilona u Istri, autocestu do Siska, završetak posljednjih kilometara Vc koridora.  

Prilikom potpisivanja Ugovora o uvođenju novog sustava cestarina, direktor HAC-a Boris Huzjan izjavio je: "Potpisivanjem ovog ugovora, vrijednosti gotovo 80 milijuna eura, ulazimo u novo razdoblje naplate cestarine u slobodnom protoku vozila, bez zaustavljanja na naplatnim kućicama, čime će se povećati i protočnost prometa".

FOTO: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

Što će omogućiti?

Podsjećamo, novi sustav naplate cestarina omogućit će beskontaktnu naplatu cestarina za osobna i teretna vozila, uz plaćanja cestarine prema prijeđenoj udaljenosti. Naplata cestarina provodit će se elektroničkim putem, bez ograničenja u odvijanju prometa odnosno potrebe za zaustavljanjem vozila na početku ili na kraju naplatne dionice. Sustav će koristiti dvije postojeće i u svijetu provjerene tehnologije - ALPR tehnologiju, koja je usmjerena na naplatu cestarine povremenim korisnicima lakih vozila te prepoznaje registarske pločice vozila i vrši nadzor plaćanja cestarine svih vozila, i DSRC tehnologiju putem koje će se vršiti naplata cestarine korisnicima ENC uređaja.

Hrvatska dobiva novi sustav naplate cestarina: Kućice odlaze u povijest

"Nedavno smo uspješno završili projekte u Češkoj, Sloveniji i Austriji. Trenutno gradimo novi sustav naplate cestarine u Slovačkoj i sudjelujemo u sustavu kontrole naplate cestarine u Nizozemskoj. U Hrvatskoj želimo pokazati da SkyToll i TollNet, obje tvrtke u sklopu ITIS Holdinga, mogu donijeti nova inovativna rješenja i glatku implementaciju temeljenu na provjerenoj tehnologiji i bogatom iskustvu", rekao je Matej Okáli predsjednik Uprave ITIS Holdinga, stopostotnog vlasnika tvrtki SkyToll i TollNet.  Sustav će biti kompatibilan s EETS-om (Europskim elektroničkim sustavom naplate cestarine) te nudi mogućnosti za daljnji fleksibilan razvoj. Važna je vijest za vozače osobnih vozila da će elektronički uređaji koji se već danas koriste u vozilima nastaviti raditi i u novom sustavu.
 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.