HVALE VRIJEDAN PROJEKT

VOLONTERI LJEKARNICI Ljekarnička komora uvodi projekt telefonskog savjetovanja i izdavanja lijekova za one u izolaciji i samoizolaciji

Autor

bkk/h

Hrvatska ljekarnička komora (HLJK) zajedno s Hrvatskim Crvenim križem (HCK) od danas pokreće projekt telefonskog savjetovanja i izdavanja lijekova u domove bolesnika u izolaciji, samoizolaciji i nepokretnih bolesnika povezanih s epidemijom korona virusa.

06.04.2020. u 10:32
Ispiši članak

"Projekt je zamišljen tako da se izdavanje lijekova provodi uz najvišu razinu sigurnosti za pacijente. Stoga smo putem aplikacije osigurali sljedivost lijeka od inicijalnog poziva pacijenta do zadnjeg koraka, a to je izdavanje u domu pacijenta i savjetovanje o terapiji", kaže predsjednica HLJK-a Ana Soldo.

Pacijenti će uslugu ljekarnika moći zatražiti putem zajedničkog pozivnog broja HLJK-a i HCK-a 0800/1188 ili na izravni broj call centra HLJK-a 072/700-222.

Projekt će provoditi volonteri - magistri farmacije s odobrenjem za samostalni rad (licencom) u trajanju od 4 ili 8 sati dnevno (ovisno o dostupnosti). Komora je dosad primila prijave 120 volontera ljekarnika, koji će tu uslugu pružati na cijelom području Hrvatske.

Cilj je, ističe Soldo, osigurati kontinuitet opskrbe lijekovima i ljekarničkih savjeta svima pogođenima epidemijom na stručan, siguran i zakonit način, kao i spriječiti kršenja propisanih mjera i ograničenja kretanja.

"Usmjereni smo na izdavanje lijekova pacijentima kojima je dodijeljena mjera izolacije ili samoizolacije, nemoćnim i nepokretnim osobama koje su u mreži socijalnih službi te transplantiranim, onkološkim i drugim imunokompromitiranim pacijentima kojima je važno da ne izlaze iz svojih domova u uvjetima epidemije", ističe Soldo.

Putem call centra pacijenti će moći zatražiti i savjet o novim terapijama koje su im propisane te provjeriti kompatibilnost nove terapije s lijekovima koje koriste od ranije.

Soldo ističe kako su pacijenti za vrijeme epidemije korona virusa zbog straha od nestašice nakupili veće količine bezreceptnih lijekova, no to su i dalje lijekovi koji imaju svoje potencijalne nuspojave i važno ih je uzimati odgovorno i provjeriti interakcije s kroničnim terapijama koje pacijenti uzimaju.

Projekt uključuje call centar HLJK-a i HCK-a, aplikaciju koja će pratiti distribuciju lijeka od poziva pacijenta do njegova izdavanja, stručnu osobu - ljekarnika i povratnu informaciju pacijenta o preuzimanju i razumijevanju terapije.

"Ovo je vrijeme koje predstavlja veliki izazov, kako na profesionalnoj tako i na ljudskoj razini. Hrvatski zdravstveni sustav, a pogotovo ljekarnici pokazali su visoku razinu spremnosti, požrtvovnosti i moralnog integriteta u naporima da osiguraju dostupnost lijekova, medicinskih proizvoda i savjeta svim građanima, čime je poslana jasna poruka o nezaobilaznoj ulozi ljekarnika u funkcioniranju zdravstvenog sustava", ističe Soldo.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.