NA SJEDNICI

Vlada donijela zaključak o financiranju mosta kod Gradiške

Autor

rj

Vlada je u četvrtak na sjednici donijela zaključak o financiranju projekta izgradnje mosta preko rijeke Save kod Gradiške sa spojnom cestom, pri čemu je procijenjena vrijednost dijela projekta koji financira Hrvatska 520,5 milijuna kuna bez PDV-a.

21.02.2019. u 11:55
Ispiši članak

Kako je izvijestio ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, sporazumom između Vlade RH i Vijeća ministara Bosne i Hercegovine o izgradnji tog mosta i priključnih graničnih dionica međudržavne ceste od 22. studenoga 2011., definiran je pravni okvir za zajedničku provedbu projekta.

Pritom se Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture zadužuje da u ulozi koordinatora projekta, a u suradnji s nositeljem projekta, Hrvatskim cestama (HC), razmotri moguće modele njegova financiranja.

"S obzirom na veliku vrijednost projekta, razmotrit će se modeli financiranja kreditnim zaduženjem ili sufinanciranje sredstvima europskih fondova", kazao je Butković.

Pritom, kreditno zaduženje ili sufinanciranje iz europskih fondova se odnosi na iznos od 242 milijuna kuna bez PDV-a, dok je ostatak financijskih sredstava od 278,5 milijuna kuna bez PDV-a, predviđen u financijskom planu HC-a za 2019. godinu, u iznosu od 75 milijuna kuna te projekcijama planova za 2020. i 2021. godinu, u iznosima od 130 milijuna kuna, odnosno 73,5 milijuna kuna.

Projekt rekonstrukcije starog mosta u Trogiru

Vlada je poduprla i realizaciju projekta rekonstrukcije starog mosta u Trogiru te je zadužilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture da suradnji s HC-om osigura izradu projektne dokumentacije i dobivanje svih suglasnosti i dozvola potrebnih za njegovu realizaciju.

Butković napominje da je most trenutno u vrlo lošem konstruktivnom stanju te mu je nužna detaljna rekonstrukcija. S obzirom da Županijska upravi za ceste Splitsko-dalmatinske županije nije u mogućnosti osigurati potrebna sredstva, navodi Butković, za investitora projekta rekonstrukcije starog mosta u Trogiru kopno-otok Čiovo određuju Hrvatske ceste.

Pritom, planirana vrijednost izrade projektne dokumentacije, za što je rok tri mjeseca, procijenjena je na 980 tisuća bez PDV-a, a nakon toga će se dati i procjena financijskih sredstava potrebnih za realizaciju radova.

Nakon provedenih radova rekonstruiran most bit će predan na upravljanje Županijskoj upravi za ceste Splitsko-dalmatinske županije, napominje Butković.

Plinacrou koncesija za pomorsko dobro radi izgradnje plinovoda Zlobin - Omišalj

Vlada je donijela i odluku o davanju koncesije društvu Plinacro za posebnu upotrebu pomorskog dobra u svrhu izgradnje i korištenja magistralnog plinovoda Zlobin - Omišalj na području grada Kraljevice i općine Omišalj, a njegova izgradnja je bitna kako bi se osigurala otprema plina iz budućeg terminala za prirodni ukapljeni plin na otoku Krku.

Ministar Oleg Butković pojasnio je na sjednici Vlade da se sukladno Zakonu o pomorskom dobru i morskim lukama koncesija za posebnu upotrebu pomorskog dobra daje na zahtjev, pri čemu se posebnom upotrebom pomorskog dobra smatra gradnja na pomorskom dobru građevina i drugih objekata infrastrukture kao što su ceste, pruge, vodovodna, kanalizacijska energetska, telefonska mreža i slično. 

Temeljem zahtjeva Plinacroa, Vlada je odlučila da se tom trgovačkom društvu da koncesiju za posebnu upotrebu pomorskog dobra u svrhu izgradnje i korištenja magistralnog plinovoda Zlobin - Omišalj na vremensko razdoblje od 30 godina. Ukupna površina pomorskog dobra koja se daje u koncesiju iznosi 8.953 metra kvadratna.

"Navedeni plinovod od posebnog je značaja za Hrvatsku, jer je izgradnja istog planirana kako bi se osigurala otprema plina iz budućeg terminala za prirodni ukapljeni plin na otoku Krku prema hrvatskom i europskom tržištu", naveo je Butković.

Naknada za koncesiju će se obračunavati razmjerno vremenskom razdoblju na koji se daje koncesija, s time da se naknada za koncesiju uvećava za 7 kuna svakih 5 godina trajanja koncesije s početnih 10 kuna po metru kvadratnom. 

Promjenjivi dio koncesijske naknade iznosi 6 kuna po gigavatsatu plina isporučenog u transportni sustav iz terminala za LNG, pri čemu neovisno o količinama isporučenog plina iznos promjenjivog dijela koncesijske naknade može iznositi najviše 40.000 kuna godišnje.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.