Izazovi
Velika većina poduzetnika nema osigurano poslovanje
Kesić Šapić je pojasnila da prema dostupnim informacijama mali i srednji poduzetnici uopće nisu osigurani ili imaju osiguranje, ali s nedovoljnim pokrićima. „Dvije trećine osiguranih građana u pravilu imaju samo osiguranje motornih vozila što im je zakonska obveza (AO) te osiguranje kao kolateral uz kredit i uvjetovani leasing (KASKO)“, ističe Kesić Šapić.
Važnost odgovarajuće usluge istaknuo je direktor Quanariusa i predsjednik udruženja obiteljskog turizma HGK Nedjeljko Pinezić. „Tijekom jedne provale u obiteljsku kuću za odmor, gostima su ukradene obiteljske stvari. Kako je iznajmljivač bio osiguran, polica je pokrila štetu. Zadovoljstvo gosta u tom je slučaju bilo veće od štete. Stoga, trebaju nam educirani brokeri koji znaju koji proizvod nude“, objasnio je Pinezić. „Ima problema koje treba riješiti s osiguravajućim kućama“, smatra Vlado Mandić iz sektora nabave osiguranja u Dalekovodu koji je također apelirao kako bez gospodarstvenika ne bi bilo ni mnogih osiguravateljskih proizvoda.
Značaj osiguranja posebno je velik u onim djelatnostima koje za sobom „vuku“ veće rizike od nepredviđenih okolnosti kao što je to npr. u poljoprivrednim djelatnostima. „No rizici u poslovanju pojavljuju se u svim aspektima poslovanja. Upravo su obrtnici, male i srednje tvrtke segment gospodarstva, koji nepredviđene zastoje u poslovanju puno teže proživljava od velikih poduzeća. Imali smo prilike vidjeti situaciju prije nekoliko godina kada je usred najveće zime bila redukcija plina i kada su poduzetnici imali velike štete uslijed smrzavanja postrojenja i pucanja cijevi. Štete od elementarnih nepogoda u poljoprivredi (suša, tuča, mraz, poplave) postale su svakodnevnica“, rekla je Kesić Šapić.
Regionalni direktor za poslove osiguranja u Plivi Hrvatska Damir Uzorinac rekao je kako je dosad imao pozitivna iskustva s osiguravateljima jer kompanija ima odgovarajuća znanja u tome području. Dodao je kako police osiguranja za neke tvrtke predstavljaju samo trošak, a same tvrtke nisu dovoljno upoznate s rizicima. Također, osiguravatelji često nisu okrenuti potrebama klijenta i stoga valja poraditi na obostranoj edukaciji. Da osiguravajuća društva i njihovi proizvodi često nisu prilagođeni i ne prihvaćaju posebnosti gospodarstvenika smatra i Mario Lešina iz tvrtke Midal i predsjednik Udruženja kožarsko-prerađivačke industrije u HGK.
„Dani osiguranja pokazali su da je osiguravateljska industrija pod utjecajem visokih regulatornih zahtijeva, liberalizacije tržišta auto-odgovornosti, problema s ulaganjima u državne obveznice i tendencijama za praćenjem suvremenih tehnoloških dostignuća, izgubila fokus na klijenta osiguranika. Panel HGK upozorio je upravo na potrebu veće orijentiranosti prema klijentima i njihovim potrebama i specifičnim zahtjevima“, zaključila je Sanja Čorić, savjetnica Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize HGK.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.