ZAVARAVAJUĆE OGLAŠAVANJE

VARAO GRAĐANE Oglašavao zaštitne maske po jednoj cijeni, a naplaćivao ih 50 posto skuplje

Autor

Otkako je krenula pandemija Covida-19 brojne tvrtke pokušavaju zaraditi  ''u mutnome''. Neki od njih su digli enormno cijene, a neki kupce privlače nižim cijenama, ili popustima, da bi potom isporučenu robu ipak naplatili skuplje.

18.07.2020. u 18:45
Ispiši članak

Da se mnogi žele okoristiti za vrijeme pandemije korona virusa, svima je jasno. Zarađuje se na stvarima koje su donedavno držale cijenu od nekoliko desetaka lipa. Radi se, naravno, o zaštitnim maskama kojima je rapidno porasla cijena, a koja je opet kasnije korigirana. 

Naime, Vlada je ograničila cijene maski za lice na 12 kuna.

Čitatelj portala Direktno obratio nam se zbog nevjerodostojnog oglašavanja trgovine "Tomy".  Tvrtka na svojoj Facebook stranici navodi kako ima poslovnice u Bedekovčini i Donjoj Stubici.

Kako javlja čitatelj, u slučaju gore spomenute trgovine radi se o lažnom oglašavanju. Točnije, jednu ponudu oglasi, a drugo prodaje. U ovom slučaju nudi pakete od 200 zaštitnih maski za  400 kuna, uz besplatnu poštarinu. No, na kraju tih 200 maski ispadnu 600 kuna, odnosno 50 posto više nego što je navedeno na stranici.

Prateći znakove na službenoj web stranici trgovine koji navode do polja za naručivanje, uočili smo da se gore navedeni paket ne prodaje, odnosno da uopće ne postoji.

Kako bismo djelomično razjasnili ovaj slučaj, kontaktirali smo i samu trgovinu preko e-mail adrese navedene na Facebook stranici.

Na pitanje zašto se oglašava nešto što ne postoji te zašto cijene nisu jednake tijekom naručivanja i dostave, odgovoreno nam je: "Poštovani, ispričavam se zbog eventualnih neugodnosti. Naime, oglas je neaktivan, maske su rasprodane. Moguće je da je netko kliknuo na link od prije nekoliko mjeseci kada su maske bile po drugoj cijeni, zadnjih tjedan su bile po tri kune i sve smo ih rasprodali te je taj link  ugašen. Još jednom se ispričavam ako je došlo do bilo kakvih neugodnosti i nesporazuma''.

Ubrzo nakon dospjelog odgovora, nestala je i sporna web stranica.

U trenutku pisanja ovog teksta, stranica je i dalje neaktivna.

Međutim, ista tvrtka i dalje na društvenim mrežama oglašava spomenute maske, koje očito niti nema, već prikuplja predbilježbe tj. prodaje nešto čime niti ne raspolaže u ovom trenutku.

Za komentar u vezi lažnog oglašavanja kontaktirali smo i Hrvatsku udrugu društava za tržišno komuniciranje (HURA). 

"Bez obzira na to je li ili nije prisutna pandemija, zavaravanje potrošača je nedopustivo", rekla je PR i marketinška stručnjakinja i potpredsjednica Skupštine HURA-e Manuela Šola za portal Direktno.

S jedne strane, kako kaže, kompanije trebaju imati odgovornost i etično poslovati, a s druge strane kupci trebaju takve situacije prijavljivati nadležnim institucijama jer je to "stvarno za svaku osudu".

"Što se tiče pandemije i cijena, ja sam apsolutno za regulaciju cijena proizvoda koji se u ovakvim situacijama koriste značajno više nego inače. Na žalost, takve se situacije događaju i treba ih prijavljivati", zaključila je Šola.

Na upit portala Direktno odgovorio je i Državni inspektorat. Tržišna inspekcija Državnog inspektorata nije zaprimila predstavku takvog sadržaja, navode.

 

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.