konferencija
Upozorenje: Broj poginulih biciklista lani drastično povećan
Biciklista je u 2014. godini poginulo 19, a u 2015. broj se popeo na 34 nesreće sa smrtnim ishodom, rečeno je na konferenciji te istaknuto kako su, uz pješake i bicikliste, najranjivija kategorija sudionika u prometu vozači mopeda i motocikla.
Milan Pajnić iz udruge "Sigurnost u prometu" rekao je da biciklisti često stradavaju i zbog manjka znanja te nepoštivanja prometnih propisa. Naglasio je da su sručnu raspravu o povećanju prometne sigurnost organizirali jer žele potaknuti sve nadležne, kao i sudionike u prometu, da zajedno doprinesu poboljšanju stanja održivog prometa i počnu stvarati tzv. "pametni grad".
Miron Huljak, iz Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a, rekao je da je, primjerice, 2008. ukupno bilo 664 prometne nesreće sa smrtnim ishodom, a 2015. je zabilježeno 348 takvih slučajeva što je za polovicu manje, no, ipak više nego godinu prije.
"Lani smo imali povećanje broja nesreća u kojima je bilo 348 sa smrtnim ishodom, a godinu prije 308, što je 13 posto više smrtnih slučajeva. Teško ozlijeđenih je bilo za 11 posto više, a lakše ozlijeđenih za 5 posto više nego godinu prije", dodao je Huljak. Pojasnio je i kako ostale europske državama imaju praksu da stradale u prometnim nesrećama, koji su umrli nakon 30 dana od nesreće, ne registriraju u statistiku smrtno stradalih u prometu, dok Hrvatska to radi.
"Ako se taj podatak ispostavi točnim Hrvatska će biti sedma, umjesto 27 po sigurnosti u prometu u Europi", dodao je.
Ljupko Šimunović s Fakulteta prometnih znanosti – Zavoda za gradski promet naglasio je važnost infrastrukture za sigurnost biciklističkog prometa te dodao da je prometni sustav preopterećen jer u njemu sudjeluju većinom osobni automobili, koji u prosjeku prevoze 1,3 osobe.
Raskrižja su, kaže, najopasnija, i na njima se dogodi najveći broj nesreća. Ondje su, kako dodaje, uglavnom loša prometna rješenja zbog mogućnosti konflikta vozača automobila i biciklista pa uvijek mora biti ostavljen "prostor za korekciju".
"Biciklistima najčešće pri padu strada glava, ključna kost i ramena, stoga bi kaciga trebala biti češća oprema naših biciklista", naglašava i dodaje da vozači ne pohađaju dovoljno "škole bicikliranja" iako su besplatne te se u njima može mnogo naučiti.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.