NOVI PRAVILNIK
Uoči početka škole djeci ukinuli pomoćnike u nastavi: Roditelji u šoku, ne znaju što će
Učenici s poteškoćama koji pohađaju posebne razrede ostaju bez pomoćnika iako imaju rješenja. Ministarstvo tvrdi kako su jedan ili dva pomoćnika dovoljna na petero djece jer da moraju naučiti biti samostalni
Roditelji djece s poteškoćama koja idu u posebne razrede, šokirani su nakon vijesti koju su dobili da prema novom Pravilniku o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima, za posebna razredna odjeljenja odobren je tek jedan, iznimno dva pomoćnika u nastavi. Lena (9) iz Rugvice kraj Zagreba za desetak dana kreće u treći razred te se jako veseli školi i svojoj asistentici Veroniki koja joj pomaže da se skoncentrira tijekom sata, da napiše sve što treba i izađe iz učionice kad joj je preteško pratiti nastavu.
Lena ima autizam i bez asistentice se ne bi snalazila na nastavi. Od ove školske godine ova djevojčica, kao i deseci druge djece u tzv. posebnim razredima, asistenticu više - neće imati. Lenina mama, Andrea Lučić kazala je da ne zna kako će Lena ići u školu te je reka da otkad su u četvrtak saznali vijest da su u potpunom šoku. "Uopće si ne možemo zamisliti kako će to izgledati od početka godine. Ta djeca imaju najrazličitije probleme i svakome je potrebna specifična pomoć", kazala je pa je opisala Lenin dan u školi objasnivši da po nju dolazi poseban prijevoz.
Zatim je objasnil kako ju u školi preuzima asistentica koja ju zatim vodi do razreda i pomaže joj tijekom nastave. "Lena je dijelila asistenticu s drugim dječakom. A kako će to sad biti moguće kad imamo jednog na cijeli razred", upitala se očajna majka. Andrea je i predsjednica udruge raSTEM u SPEKTRU te su i kao udruga već poslali apele na nadležne institucije. Dio roditelja ni ne zna da nemaju asistente. OŠ Rugvica jedna je od rijetkih koja se istinski potrudila da osigura uvjete za učenike s poteškoćama.
FOTO: Pixabay (Ilustracija)
Dio roditelja ni ne zna za ovaj problem
Imaju dva posebna razreda, jedan za učenike od prvog do četvrtog razreda, u kojem je osam učenika te jedan za učenike od petog do osmog razreda, u kojem je devet učenika. U razredu za mlađe učenike lani su bile četiri asistentice na šestero djece, u razredu za starije učenike svaki je imao asistenta. Škola je tražila šest asistenata za razred s mlađim učenicima 14. srpnja i dobili su potvrdu od osnivača da će ih i dobiti, no drugi dan došao je dopis o Pravilniku koji je na snagu stupio - 19. srpnja, kad većina škola već odlazi na kolektivne godišnje odmore. Dio roditelja ni ne zna da će im djeca ostati bez asistenata za koja su dobila rješenje.
Roditelji su rekli kako im je samo rečeno da će biti jedan asistent za cijeli razred i onda će se on po zaduženjima prebacivati s jednog djeteta na drugo, kazali su pa su rekli kako će tako cijeli sustav patiti. "Hrpa posla će pasti na našu divnu učiteljicu. I tu cijeli sustav trpi, a djeca nemaju mogućnost pratiti nastavu kako im je potrebno", kazali su za 24sata te se pitaju što će biti s djelomičnom integracijom."Ova škola objeručke prihvaća djecu s poteškoćama, sve su napravili da pomognu našoj djeci, imaju sjajnu stručnu službu i onda ih Ministarstvo ovako stisne".
"I što god da sad odluče, čak i ako im vrate asistente, to je proces. Dotad naši asistenti će već pronaći novi posao, a naša djeca, koja su ionako preosjetljiva i zahtijevaju rutinu, bit će u kaosu. To je zaista okrutno", zaključila je Lenina majka. Nova predsjednica Udruge pomoćnici u nastavi PUN-Hr Nataša Pavičić kazala je kako su iz udruge tijekom e-savjetovanja izrazili nezadovoljstvo s tim da su do dva pomoćnika u posebnim razredima. "Iz dva nadležna ministarstva poručili su kako stručnjaci koji su radili na pravilniku smatraju da je to dovoljno", otkrila je pa je istaknula kako rad u posebnom razredu zahtijeva puno više od odobrenog broja pomoćnika.
Odgovor iz Ministarstva
U opširnom pojašnjenju, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih ističe kako su posebni razredni odjeli i posebne odgojno-obrazovne skupine ustrojene s manjim brojem i to isključivo učenika s teškoćama u razvoju (od jednog do pet učenika, a samo iznimno više). Također, kažu na radnom mjestu učitelja zaposlen je edukacijski rehabilitator kao "stručna osoba koja ima kompetencije za pružanje stručne i neposredne potpore svim učenicima s teškoćama u razvoju istog razrednog odjeljenja ili skupine".
Kako objašnjavaju upravo učitelj/učiteljica koji je edukacijski rehabilitator, u svojim radnim obavezama ima edukacijsko-rehabilitacijski rad. S druge strane, pomoćnik u nastavi zadužen je poslovima koje izvršava "samo povremeno i sukladno potrebama učenika s teškoćama u razvoju". Cilj osiguravanja pomoćnika u nastavi je osamostaljivanje i sudjelovanje učenika s teškoćama u razvoju u školskoj sredini što samostalnije.
Novi pravilnik za pomoćnike u nastavi, donosimo iskustvo iz 'klupe': 'Svako je dijete individualno'
"Učenik s teškoćama u razvoju stručnu i neposrednu potporu ima osiguranu od strane stručne službe škole, učitelja razredne i predmetne nastave (ukoliko je dijelom uključen u redovite razredne odjele), svojih vršnjaka u redovnom ili posebnom razrednom odjelu te pomoćnika u nastavi, a organizacija rada pomoćnika u nastavi u nadležnosti je koordinatora škole i ravnatelja (ne samog pomoćnika u nastavi)", poručili su iz Ministarstva.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.