TEŽAK IZBOR

Umirovljeni pilot Selak: Svi ponuđeni borbeni avioni imaju svoje prednosti i mane, ali protivim se nabavci Baraka

Autor

ig

Umirovljeni vojni pilot Ivan Selak gostovao je u RTL-u Danas. Komentirao je ponude vojnih aviona koje pristižu Vladi Republike Hrvatske.

13.09.2020. u 19:17
Ispiši članak

"Favoriti su mi tri ponude, francuski Rafal, američki Block 72 i Gripen. O četvrtoj ponudi nisam promijenio mišljenje.

Protiv Baraka sam jer je to avion kojeg su Izraelci nabavili za svoju taktiku ratovanja. Njegov najveći nedostatak je to što su ga koristili Izraelci. Ne mogu reći da su oni najbolji piloti aviona, već helikoptera. Iskoristili su taj avion do kraja. Oni ga mogu koristiti, kao i Amerikanci. Koristit će ga i dalje", rekao je.

Osvrnuo se na neistine koje se šire oko sposobnosti aviona Gripen.

"To što može na cestu je malo propaganda. O svim tim avionima mogu reći sve najbolje. Oni su za nas nedostižni san. Ima svoje mane i prednosti. Švedska ga je radila za sebe, ali to je poprilično dobar avion. Za našu malu zemlju, sve ok. Njegova najveća mana je broj proizvedenih aviona. Teško je biti konkurentan kada napraviš 200 i nešto aviona", kazao je.

Francuski Rafali su najveća nepoznanica, nisu nam nuđeni prije dvije godine, sada nam se nude polovni...

"Ja sam iznenađen na tu ponudu. Francuski Rafal je izuzetno moćan avion, snažan. Njegova oprema je SF. Neke stvari su mi neobjašnjive. Može smanjiti tijekom leta svoju vidljivost. Može zavarati protivnički radar. Avion fantastičan. Mana - relativno skup, dva motora", kazao je

Na pitanje mogu li MIG-ovi uopće letjeti duže od 2023. ili 2024., odnosno koji im je krajnji rok upotrebe. Selak je rekao da im je 2023. krajnji rok i potom se osvrnuo, kako je rekao, na izjavu ministra Banožića:

"Ministar Banožić je rekao da MIG-ovi ne mogu letjeti noću. Reći ću ministru da imam 600-700 sati leta noću. Dakle, MIG-ovi mogu letjeti noću", kazao je na kraju Ivan Selak. 

"Rafal je izuzetno moćan avion. Njegova oprema je 'science fiction'. Neke stvari koje znamo su gotovo neobjašnjive. On može tijekom leta smanjiti svoju vidljivost. Oprema može protivniku dati krivu poziciju. Mana mu je što je skup i ima dva motora", zaključio je Selak.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.